Åskan

Nu är det åska här i Kalix







Jag kom just fram till att jag och Hussni har 44 kronor TILLSAMMANS att leva på / dag ända fram till den 25;de.
Oh, lord. Det kommer bli en MYCKET jobbig månad och så måste det vara just när jag har semester.




Min bror får pengar från SOC fast han är 27 år och bor HEMMA hos Mamma.
Min pojkvän får INTE pengar från SOC för att han har en sambo,
borde inte en mamma vara mer försörjningspliktig än en sambo undrar jag (?)

Massor med Sol


Jag hoppas att det blir massor med sol på min semster som snart är här, nedräkningen är verkligen i full gång och jag har bara 1 dag kvar och sedan är det fritt fram för mej att vakna när jag vill, att umgås med vem jag vill när jag vill och jag  kommer kunna vara vaken hela natten bara för att vara det och gå till mamma och sova i hennes badenbaden under dagen bara för att jag vill det. ÅH vad jag längtar efter min semester, kan det inte vara idag som jag får gå hem och känna hur det känns att vara ledig i en hel månad.
Och hur jag ska träna på gym, promenera, sola och måbra, så när jag är tillbaka till Hösten 1 September så ska jag verkliget var FIT for fight ;D
Och om jag har råd då kanske jag färgar utväxten innan jag är tillbaka på byggetså alla som är less på den ska slippa se den:)

Idag kanske Lisa ska komma eller om det var imorgon och hon ska köpa fika, haha, hon kommer till mej på besök och bjuder mej på fika, det var faktiskt så att hon ville komma på fika men jag har inga pengar till sånt som heter fika- Det är inte ens början på månaden och jag har 1100:- kvar på hela månaden och då har jag INTE köpt något som kallas för mat. Det är väldigt jobbigt att leva 2 st på en lön som dessutom denna månad var på 2000 kronor mindre än den faktiskt brukar vara. Nöjen under semestern är bara att glömma. (vi hade tänkt fara typ och campa åtminstone)

Men det finns inte så mycket att göra för nu är det bara som det är, inga nya kläder, ingen hårfärg, inget godis, inga nöjen, knappt någon bensin och mat som kallas för fattigmansmat-diet som går ut på att äta sig LESS på korv, pasta och köttbullar, kanske nudlar någon dag då jag inte ska träna. Tur att jag har råd att träna iallafall, för det gör jag gratis enda till den sista September vilket är fööör perfekt!


Åh, jag vill bli rik och jag vill resa till ett annat land.

5 dar i veckan

Godnight sweetheart




Nu är jag tillbaka i mina braiga mönster igen, med träning 5 dar i veckan. Känns så jävla skönt!


Måndag:
Rygg, Mage, Biceps.

Tisdag:
Ben, Rumpa, Axlar.

Onsdag:
Bröst, Triceps.

Torsdag:
Rygg, Mage, Biceps.

Fredag:

Ben, Rumpa, Axlar.

Lördag:
SEMESTER, bönor & Euroshoppers snabb makaroner, snabbpromenad.

Söndag:
SEMESTER, bjuden hos mamma på Currykyckling & ris, Vila.


Hungrig

Jag är hungrig på min GODA choritzogryta, I LOVE IT

Lagade den igår
I den har jag:
Vitlök
Gullök
Purjolök
Champinjoner
Bambuskott
Majs
Groddar
Paprika
Köttbuljong
Choritzokorv
MINI -Creamfraiche
Soya

 till det har jag fullkornsris. NYTTIGT! och GOTT! :0)



Nu ska jag gå och äta.

Glassar på Playan

Fredag:

Det var lika roligt som jag hade tänkt att det skulle vara, jag lagade all mat (mamma var grillmaster), vi åt en 3 rätters middag som var mycket godare än jag hade tänkt mej, vi drack öl och martini, spelade kubb och skrattade.


Lördag:

SKITMYSIGT och SKITROLIGT!
Vi solade oss, drack massor med kall öl och massor med kall cider, vi lyssnade på reggae och på Dj bobbo ;D haha, vi  hoppade studsmatta, grillade grillkorv och  varmkorv, spelade hockey, vissa spelade guitarrhero och vi hade bara SÅÅÅ trevligt, det konstiga med denna kväll var att jag drack hur mycket som helst och inte drack jag sakta men jag blev aldrig full, så jag gav upp kring 00:00 och drack LOKA istället ;D Inget hotellet blev det inte för mej, Hussni, Cissi, Lotte, Janne och Anton iallafall och jag är så glad för det, och dom som for på hotellet for typ inte förens vid 01:00, och så glad är jag för det för det var så jääkla trevligt!
Dagen efter hade jag inte ett spår av bakis i mej, jag var inte ovanligt hungrig, jag var inte ens PYTTEtrött och jag hade inte ens en liten smula huvudvärk! :) SKÖNT!

Ska även tillägga att Patrixx stampade sönder och samman ett stackars getingbo i Lördags, haha, så vi flyttade festen så att dom fick tjura ifred.

(Oss= Jag, Hussni, Cissi, Patte, Thomas, Niten, Alle, Janne & Anton, iallfall från början sen kom det massor)


På måndag började jag träningen igen, var ute och gick med mamma i 40 minuter och var och tränade med Cissi i ca 60 minuter på gymmet.

IDAG:
Vaknade klockan 08:00 fast jag hade sovmorgon denna dag och for iväg på gymmet och tränade benen, rumpan och axlarna. Jobbigt att träna ben så där tidigt på morgonen då det tar så mycket på ens kondition som man MEST saknar på morgonen :) Nu sitter jag på jobbet och växlar, och jobbigt känns det idag.


Onsdag:

Träna Bröst & Triceps med Cissi och inget annat är planerat ;D Förutom att jag ska fortsätta min nedräkning för då är det bara TVÅ dagar kvar till min HÄRLIGA EFTERLÄNGTADE SOLIGA semester!!









Hejpa.

Sunny times.


Nu är det sol och HELG, vilket mirakel att jag faktiskt kommer att vara ledig när det ska vara fint väder, har bara 5 arbetsdagar kvar och 7 dagar över huvudtaget tills jag går på en 4 veckors lång semester och jag hoppas nu för ALLT i världen att det fina vädret kan hålla i sig så jag får en fiiiin semester.



I helgen:

Fredag; Familjemiddag min inblandad alkohol och kubbspel och andra spel.


Lördag: Alkohol och sol med kubb och grillning.



Nu måste jag växla mej ett tag! :)

PMS

Dom som känner mej väldigt väl vet att jag brukar ha stora stora problem när det kommer till den tiden då PMS brukar börja slå in, fastän jag inte har mens eftersom att jag äter nå knäppa P-piller så jag slipper mensen så fortsätter min PMS, jag har haft PMS i 2 dagar nu. Jag håller på att börja gråta för ingenting, jag bråkar på min pojkvän för ingenting, jag tycker att alla är jobbigt för ingenting, och jag känner att jag EXAKT hela tiden håller på att få utbrott för EXAKT ingenting!

Sitter på jobbet nu och jag har haft ungefär totalt kanske 6 samtal idag och jag tycker att det är jätte jobbigt, normalt kanske man tar 500-600 samtal, om man har vanlig växel då förståss.
Jag har börjat med träningen igen och det är helt sjukt hur pigg jag känner mej redan, jag orkar vara uppe HELA dagarna :) Jag tränar minst 1 timma om dagen på gym och sedan går jag alltid ut och går minst 1 timma om dagen, man käner sig så fräsch liksom. Jag har till och med stigit upp idag fast jag skulle ha haft sovmorgon, klockan 08:00 , det ni, nu är jag mitt gamla jag igen, och jag är stolt över det.

I helgen är Bonnie Tyler i Haparanda som jag sen i vintras har planerat att fara och titta på eftersom att jag verkligen älskar henne, hennes låt "I need a Hero", är min bästa "gåutochgå-låt", men alla hennes låtar är ju grymma.
Vet ni vad jag planerade eftersom att jag helt har missuppfattat detta (jag trodde att hon redan hade varit i Torneo), ja jag har ju då planerat familje middag som jag ska laga, och jag kan inte fara efter middagen eftersom att jag har bjudit hem alla till mamma och vi har planerat att äta och spela spel och sånt, kanske dricka lite vin(?) så jag kan ju inte korta ner på det hela eftersom att vi har planerat typ hela kvällen att vi ska vara hos mamma och mysa, men jag tror det blir HÄRLIGT och jag har faktiskt längtat jätte länge till det också, men hur ofta är Bonnie Tyler i Torné då?

Iallfall så ska jag bjuda på detta under min trevliga middag som jag längtar JÄTTE mycket till:

Förrätt:
En toast med sallad, majjonäs, gurka, ägg, kräftstjärtar och räkor på.

Varmrätt:
Hemmagjord klyftpotais som är kryddad med färskvitlök, grillad fläskfilé & grillade grönskaer (majskolv, paprika & squash) med tzatsiki.

Efterrätt:
Midsommartårta med färska jordgubbar.


Det blir gott tror jag och vi kommer vara 7 personer så det blir många att laga mat till men det blir roligt! Ska knäppa kort på mina rätter så får ni se sen hur de blev ;D

Nåja nu ska jag arbeta och sluta vara less och sur och ha en massa PMS hela tiden.
Se ya!

This Boots are made for walking

And thats just what they´ll do, some of this days this boots are gonna walk all over you!

Semester

Snart är det semester och hur jag längtar. Jag har nedräkning varje dag och nu är det bara 3 veckor och 1 dagar kvar! Det ska bli sååååå skönt, är bara rädd för att semestern kommer gå alldelens för fort. Kommer tyvärr inte ha råd att göra nånting men det blir nog bra ändå, en semster är ju ändå en semester och det spelar ingen roll vad man gör och inte. Jag har iallafall planerat dom första dagarna och dom går ut på att SOVA, jag ska sova tills jag vaknar varje dag, sen ska jag börja med morgonpromenader VARJE dag och börja gymma igen.

Haha, skulle egentligen bege mej ut på morgonpromenads-äventyr idag, men när väckaren ringde så var det ju BARA sååå skönt att somna om och inte vakna. Jag har inte samma självdiciplin nu när jag inte har lovat någon att gå ut, det går bara inte, helt enkelt, omöjligt. Jag har kommit in i dåliga vanor igen, men snart då JÄVLAR!
Ska börja gå ut och gå och kanske springa lite nu igen och på dagar då jag är ledig ska jag börja träna i gymmet, och ska självklart försöka komma igen på det dagar jag jobbar också, men jag tänkte först börja på lite lungt på mina lediga dagar och känna hur skööönt det var att faktiskt träna :) Känner mej fortfarande lite krasslig i halsen så det blir nog inte riktigt än. Jenny sa att jag skulle känna hur det kändes att gå upp för trappen, om det var mer jobbigt än vanligt isf ska jag inte börja träna riktigt än och när jag har gått upp för trappan så håller jag på att dööö, haha, det dunkar i huvudet och det går verkligen knappt att andas.

Allt hänger som verkligen ihop!
Jag har hållt på att undra varför jag är såå trött exakt HELA tiden, och jag har tänkt att jag har pollen och jag har tänkt sen när det inte försvann att jag har brist på järn och sen har jag tänkt att jag bara har nån sjukdom.
MEN, jag kom ju på att det är för att jag har slutat träna och slutat äta så där JÄTTE rätt som man egentligen ska så det är ju därför!

Ett bra exempel på min trötthet är tex igår.
Jag vaknar 12:00, har sovit  i 12 timmar, är vaken till 18:00 och klarar verkligen inte längre (mina ögon börjar falla ihop, jag är grinig och rättretlig) kl 19:00 så går jag och vilar för jag orkar inte ens gå och duscha. Jag vaknar kl 20:00 och är vaken i 2 timmar och går sen och lägger mej och sover HELA natten och orkar knappt stiga upp på morgonen.
Alltså orkade jag inte ens vara vaken i 9 timmar i sträck.

Och det var inte att jag hade sovit för länge för det är exakt samma sak om jag vaknar tidigare, när jag kommer hem från jobbet så är jag alldelens sluut, och orkar inte göra nånting nå mer utan jag går bara och lägger mej och vilar.
Jobbigt(?) Och jag har inte ens tänk på att det kan vara för att jag inte tränar som jag gjort!
Var jag så här trött förut också? Det är helt sjukt!

Kan tänka mej att det är så här man känner när man typ knarkar och mår skit bra och när man slutar så mår man skit dåligt och därför fortsätter man (?) Bara att jag är fööör lat nu för att fortsätta med träningen för att tröttheten redan har slagit in!
Nåja det här löser vi! :)



Nu ska jag fortsätta @ work.
Ses.


Nerverna försvinner lite mer för varje sekund

Jag kan känna hur jag snart inte har några nerver kvar, dom försvinner mer och mer för varje person som ringer med världen attitydsproblem. Åh!!! Jag tror jag dör!


My Needs

Jag behöver verkligen semester snart, jag känner det, jag är så trött hela tiden och måste måste börja träna snart igen. Jag har lagt upp mitt nya träningsschema som jag ska följa så snart som jag blir frisk, vilket jag ännu inte är.
Åh vad jag ska träna, ska gymma minst 3 ggr i veckan och gå ut och gå/springa 5 ggr i veckan.

Men nästa vecka lär det ju inte bli av att jag ska börja för då kommer jag jobba övertid nästan varje dag:) Vill tjäna in lite extra pengar innan semestern så jag kan göra nåt på min härliga semester och inte bara sitta. Hade önskat att jag kunde fara till Uppsala men det är alldelens för dyrt för min och Hussnis budget eftersom att vi bara lever på min lön i dagsläget. (Har knappt råd med mat) I September kanske vi skulle kunna fara nånstans för då har nämligen min kära man fått ett jobb, och det ska bli så sköööönt att få leva på 2 löner.

Nåja, nu ska jag fortsätta jobba.

Bye,


Up&Go

Vaknar av upp av hosta, stiger upp för jag vill inte väcka Hussni, har feber! :(

Idag känns det mycket bättre i halsen men som sagt så har jag förfärlig hosta, jag snorar inte nåt mer och kunde somna igår utan papper i varsin näsborre, haha. Men idag hade jag feber när jag steg upp istället och det är väl ingen höjdare direkt, men mot feber kan man åtminstone ta huvudvärkstabletter.Har däremot ont i halsen som bara den, av all hosta då så klart, den har rivit upp hela halsen..
Känns som att jag har dragit in 7000 miljoner hårstrån i näsan som nu håller på att kklumpa ihop sej i min hjärna, är alldelens tung i huvvet, ska jag byta sängkläder och vädra, damsuga och damtorka i sovrummet. Jobbigt att ha katt när man inte har något överkast. Hur som helst så har jag faktikt hört att det är väldigt bra att städa städa städa när man är sjuk, att man blir friskare fortare då. (inte av att städa, utan av renheten)

Kommer iallafall på jobbet imorgon, ska ringa senare idag och kolla om det finns nåt annat att göra för att sitta i telen, känns inte jätte roligt att mata samtal efter samtal när man knappt klarar av att hålla ett vanligt samtal utan att få en hostattack efter 5 minuters ansträngning av rösten-.
Nu ringde dom just från jobbet så jag passade på att frågade om det fanns annat att göra, och det fanns det möjligtvist, så det känns ju bra, jag hatar att vara hemma från jobbet, dels för att man förlorar massor med pengar men också att det är så J*VLA tråkigt, jag blir alltid rastlös i kroppen och nu har jag suttit inomhus och stilla i 3 dagar, har förstås försökt göra en massa saker när jag inte har haft feber för då orkar man ju.

Märkte när dom ringde från jobbet då vi pratade i ungefär 3 minuter så fick jag en hostattack och rösten blev så ansträngd så den ibland höll på att försvinna. Nåja, bara jag slipper sitta så till kunder så är det ju bra.


Vi ses imorgon då om ingenting har blivit väldigt mycket värre och det får vi verkligen hoppas att det inte har, har ju tagit extra pass i helgen också, hihi,



Pussinuss.

Varför!?

Varför ska jag alltid bli såååååååå sjuk när jag blir sjuk?

Nu är det ändå lite värre än igår, skillnaden är att jag har en röst idag, det hade jag inte igår, idag kliar det i öronen, ögonen har typ svällt upp, det rinner från näsan exakt hela tiden (jag har använt 1 & 1/2 rulle toapapper), jag har HOSTA och Feber.
Åh, vad jag verkligen hatar detta, och jag kurerade mej faktiskt igår, med te, treo, te, mat, te.treo och so on plus att jag låg stilla i en soffa HELA dagen förutom när jag var på toaelleten så jag typ har liggsår, det nådde till och med en punkt då min feber försvann och jag var bara fööör uttråkad så att jag ställde mej diskade... vänta jag måste gå och snyta mej......5 minuter senare; Och ni ska veta känslan runt min näsa där min 1 & 1/2 toarulle har skavt bort mitt skinn och när jag försöker smörja så svider jag ihjäl mej och sedan rinner det bort av allt snor eller så nyser jag 1 sekund senare.
Men nu ska jag inte klaga mer för jag lever ju.

Idag måste jag dessutom och handla, måste köpa en ny tandborste tills efter förkylningen för det känns så himmla ohygieniskt att använda en tandborste som man har haft i munnen där alla bekterier typ lever och sedan bli frisk och börja använda den igen när man blir frisk... ny nös jag så jag måste gå och snyta mej igen...tillbaka efter 5 minuter igen & TVÅ nysningar efter...jaja det är ju också så typiskt att bli sjuk när det äntligen börjar bli varmt och efter att jag har blivit SÅ taggad av att börja träna igen och denna förkylning lockar inte fram dom bästa sidorna av en, haha, hela min mat igår såg ut så här: 1 macka, 1 portion spahgetti & köttfärsås, 1 macka, 1 halv vinetta glass & 2 varma mackor. Oh jättebra matvanor har jag ju fixat som ni kan höra. ha. Mat till typ en snigel.. men man får ju inte direkt nå sug på mat när halsen håller på att skava sönder och förresten så skulle jag just säga åt min kat när hon höll på att dra ut sladden för väggen och jag har INGEN röst, inte idag heller, det slog mej just att jag ha ju inte pratat på hela dan så det är ju inte så lätt att veta.. :)

Vi ses iallafall nån dag för idag fick min blogg vara min klago-blogg..

RSS 2.0