Viktigt med psykisk träning.

Hur gör man egentligen för att träna sin insida, jag var och kikade på Mia Törnblom med Regina och Maria för inte så längesen och jag har funderat fram och tillbaka på allt hon sa, jag har haft ett super bra självförtroende och en bra självkänsla men med åren så har det försvunnit totalt, känner mej beroende av andras beröm och komplimanger, det är det som får mej att känna att jag duger.


Usch, jag måste verkligen börja träna på detta, tänk att vakna en morgon och bara känna hur jävvla bra man är och hur allt man gör känns super, gå in på toaletten och inte se en sliten ljusrosa miss piggy stå där! :)

Nä, nu börjar min mentala träning och min fysiska också så att Agda 80 kan börja gå normalt igen :) <3




Världen.

Sitter här hemma nu, fortfarande hemma med min rygg som gett upp. Har inte klarat av att jobba på många dagar nu, varje dag jag bara sitter på arbetet får jag kramp i mina muskler som dessutom har tynat bort totalt. Gick till sjukhuset igår och förklarade situationen och bad m en sjukskrivning eftersom att min rygg just nu inte alls passar ihop med mitt arbete, trots deras stora insats att försöka fixa arbetsplatsen så bra som möjligt för mina behov just nu så har det inte hjälpt.
Men läkaren menar på att jag inte kan få en sjukskrivning utan att jobbet måste hjälpa ännu mer och att jag kan få mera smärtstillande utskrivet istället och prova nya mediciner. Men om det är nåt jag inte tänker göra så är det att käka mediciner tills jag dör.
Med en ihållande smärta och en fruktansvärd smärta vid stillasittande så tycker jag att detta är helt galet, vem får man hjälp av idag egentligen om man inte vill sitta och proppa i sej medicin? Finns det hjälp att få eller ska man bara ge upp och lägga sej under täcket och grina och tycka synd om sej själv?
Jag har gjort och håller på att åtminstone försöka göra allt som står i min makt för att få bli frisk och för att kunna arbeta och jobbet har gjort allt i deras makt för att jag ska ha det så bra som möjligt men när man får bakslag hela tiden så hjälper det ju ändå inte, känns som att man hoppar 2 steg bakåt hela tiden. Nåja. En bild på selma från telen istället.


RSS 2.0