Leave out all the rest

Jag vet inte hur länge det kommer ta men säkert kommer det att ta läänge innan jag ens accepterar att det som har hänt har hänt och jag kan inte göra nånting åt det och kommer aldrig kunna göra nånting ogjort heller, det är det som är det svåra, att man inte ens fick spola tillbaka tiden lite grann, bara en liten liten bit och åtminstone när något sånt här ska hända så skulle det kännas rättvist faktiskt..

Jag har så mycket på mitt hjärta som jag aldrig kommer få ut och kunna göra nånting åt, så mycket som jag skulle vilja ha sagt eller ibland kanske inte ha sagt, så mycket som jag kanske borde ha gjort som jag aldrig kan göra nu.. det är verkligen helt sjukt och när jag tänker på det så slår det ner en liten blixt i huvudet där jag faktiskt förstår vad som har hänt och det gör så ont just då, just sekunden då jag förstår att allt är inte bara en mardröm!
Jag försöker hålla hårt i dom jag har kvar och ta väl hand om alla, och jag försöker att vara på topp varje dag så att ingen ska känna att jag är någon som är jobbig att vara med, jag gråter inte, jag beklagar mej inte och jag försöker verkligen bara vara positiv och det går bra men så fort jag blir ensammen så blir det riktigt jobbigt för då kommer alla känslor och då sitter jag där själv med dom, ibland vet jag inte ens hur jag egentligen orkar leva, hur jag orkar vara glad eller ens le åt någon.. men jag víll inte för allt i mitt liv vara en sån där människa som tar ut min egen huvudvärk åt någon annan eller vara less åt någon annan, jag vill inte att andra ska må dåligt bara för att jag mår dåligt. (det är nog därför jag skriver mkt här, för då får jag säga det till någon men man måste inte läsa)

Jag mår inte bra, jag mår inte ens egentligen okej, men jag lever och dom jag har kvar lever och jag är nöjd med det, allt jag behöver är dom jag har kvar och det är också dom jag kommer kämpa för i resten av mitt liv.
Jag skiter egentligen i allt annat för det är allt som räknas, inget annat räknas i slutändan, bara kärleken för alla man bryr sej om.

I dreamt I was missing
You were so scared
But no one would listen
'Cause no one else cared
After my dreaming
I woke with this fear
What am I leaving?
When I'm done here?
So if you're asking me I want you to know

When my time comes
Forget the wrong that I've done
Help me leave behind some
Reasons to be missed
Don't resent me
And when you're feeling empty
Keep me in your memory
Leave out all the rest

Don't be afraid
I've taken my beating
I've shared what I've made
I'm strong on the surface
Not all the way through
I've never been perfect
But neither have you
So if you're asking me I want you to know

Forgetting
All the hurt inside you've learned to hide so well
Pretending
Someone else can come and save me from myself
I can't be who you are

Given

Jag skulle vilja tro att jag faktiskt har varit med om ganska mycket i mitt liv och jag har hört ordspråket "det man inte dör av, gör dej starkare" och det är nog ganska sant.. även om jag ibland känner att jag ger upp och har så GOD lust att låsa in mej på en typ toalett och bara sitta där inne tills min tid är kommen så gör jag inte det!
Jag försöker ständigt hålla en god min och ibland går det inte, ibland spricker bubblan och klumpen i halsen..
Allt känns mycket mycket värre vissa dagar än vad det gör andra dagar och det är dom dagarna som man egentligen bara vill ha tröst, man vill att någon ska hålla om en i flera timmar och att man bara får gråta, och dom dagarna vill jag gråta länge..

Men är det nånting jag har lärt mej i mitt liv så är det att man ALDRIG får ta någon för givet, absolut ALDRIG, aldrig sin familj men heller aldrig sin partner, det är så otroligt farligt att göra det!
Alla kanske inte just dör, men personer kan försvinna ur ens liv på olika sätt!

Så kom ihåg det, var glad när din mamma ringer och tjatar, för du har en mamma som kan ringa och tjata, och var glad när din vän är arg på dej över nånting för det betyder bara att du har en vän som bryyr sej om dej, och var inte ledsen när din partner och du har olika åsikter, det betyder att du har en partner som du bryr dej om och som bryr sej om dej och det är väl egentligen bara bra att alla inte har likadana åsikter ?

Ta bara aldrig någon för given, ge inte upp dom som står dej närmast, bråka inte med dom som står dej närmast, vårda istället eran relation och gör den till en bättra relation, uppskatta varandra bättre!
Ta upp telefonen ibland och skicka ett medelande till någon du inte har pratat med på länge eller ta upp telefonen och skicka ett medelande till era föräldrar och berätta hur mycket dom betyder för er och hur mycket ni älskar dom, eller ta upp telefonen och skicka ett gulligt sms till den du har kär, få dom att känna hur viktiga dom är och hur mycket dom betyder för er. Bråka inte om småsaker med alla, för är det verkligen nånting ni inte kommer bry er om ifall nånting händer och var inte otrevliga mot era närmaste för det kommer ni bara må dåligt över ifall nånting händer.




Jag lovar er, att det är det bästan ni kan göra för erat eget välbefinnande och för era närmastes välbefinnande.
Lite omtanke är allt som behövs.

RSS 2.0