Given

Jag skulle vilja tro att jag faktiskt har varit med om ganska mycket i mitt liv och jag har hört ordspråket "det man inte dör av, gör dej starkare" och det är nog ganska sant.. även om jag ibland känner att jag ger upp och har så GOD lust att låsa in mej på en typ toalett och bara sitta där inne tills min tid är kommen så gör jag inte det!
Jag försöker ständigt hålla en god min och ibland går det inte, ibland spricker bubblan och klumpen i halsen..
Allt känns mycket mycket värre vissa dagar än vad det gör andra dagar och det är dom dagarna som man egentligen bara vill ha tröst, man vill att någon ska hålla om en i flera timmar och att man bara får gråta, och dom dagarna vill jag gråta länge..

Men är det nånting jag har lärt mej i mitt liv så är det att man ALDRIG får ta någon för givet, absolut ALDRIG, aldrig sin familj men heller aldrig sin partner, det är så otroligt farligt att göra det!
Alla kanske inte just dör, men personer kan försvinna ur ens liv på olika sätt!

Så kom ihåg det, var glad när din mamma ringer och tjatar, för du har en mamma som kan ringa och tjata, och var glad när din vän är arg på dej över nånting för det betyder bara att du har en vän som bryyr sej om dej, och var inte ledsen när din partner och du har olika åsikter, det betyder att du har en partner som du bryr dej om och som bryr sej om dej och det är väl egentligen bara bra att alla inte har likadana åsikter ?

Ta bara aldrig någon för given, ge inte upp dom som står dej närmast, bråka inte med dom som står dej närmast, vårda istället eran relation och gör den till en bättra relation, uppskatta varandra bättre!
Ta upp telefonen ibland och skicka ett medelande till någon du inte har pratat med på länge eller ta upp telefonen och skicka ett medelande till era föräldrar och berätta hur mycket dom betyder för er och hur mycket ni älskar dom, eller ta upp telefonen och skicka ett gulligt sms till den du har kär, få dom att känna hur viktiga dom är och hur mycket dom betyder för er. Bråka inte om småsaker med alla, för är det verkligen nånting ni inte kommer bry er om ifall nånting händer och var inte otrevliga mot era närmaste för det kommer ni bara må dåligt över ifall nånting händer.




Jag lovar er, att det är det bästan ni kan göra för erat eget välbefinnande och för era närmastes välbefinnande.
Lite omtanke är allt som behövs.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-04-19 @ 11:08:30
Postat av: Mamma

Älskar dej

2009-04-19 @ 11:11:45
Postat av: Mamma

Älskar dej

2009-04-19 @ 11:13:47
Postat av: Linda

Goo gumma, nu började jag gråta, igen.. Dina inlägg berör en verkligen.. Vi kanske kan gråta tillsammans nån dag. =) Skämt å sido, men jag förstår hur du menar..



Ja tycker mycket om dig, bara så du vet =) Kram.

2009-04-19 @ 13:00:03
Postat av: Gilla

Kom att tänka på låten "If tomorrow never comes" när jag läste det du skrev.

Det är så sant lilla ängel det du skriver och känner,

och kanske måste man ta lite smällar innan man inser att aldrig ta kärleken & livet för givet.

Men det är tyvärr inte alla människor som kommer till den insikten i sitt liv.



Kram älskade ängel :)

2009-04-20 @ 13:32:35
URL: http://gillasfoto.blogg.se/
Postat av: Elin

Då sätter vi igång, du är underbar ;)

2009-04-21 @ 07:28:31
URL: http://gaffelnasa.blogg.se/
Postat av: carro

bra skrivet! :)

2009-04-21 @ 23:46:05
URL: http://caarroekholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0