Snyggve!?

Visst är jag SÅÅÅ snygg i mina nya fina MOONBOOTS???? JAG ÄLSKAR DOM! Dom är Lika Rosa som jag önskade att dom skulle vara! :)


I listen to only me, myself, and I.

Idag har inte Saga varit en trött och tjurig unge och jag har inte varit en trött och tjurig mamma, så idag har vi haft det JÄTTE skoj! ;)




Kan inte någon rik människa kunna tänka sej att skänka mej en systemkamera?? Någon?! ;)

Marilyn Monroe

ÅH, nu är min fina Marilyn Monroe tavla uppe på väggen i sovrummet, så fint!




Redbull ger dej vingar!

Spännande!
Idag har jag varit och provat kläder på Intersport och River Clothing och fått se vad jag ska bära på Visningen på LÖRDAG, så det har varit roligt. Imorgon ska jag fara på Team Sportia och Berlin och se vad jag ska ha därifrån.

Trött som vanligt idag så tacka vet jag Redbull som jag faktiskt tycker fungerar, däremot inte någon nyttig dryck för kropppen.


Och så här ser jag ut idag.


Natti Natt.

Inatt blev det 4 timmars sömn, till och från, min älskade lilla dotter bestämde sej för att vakna klockan 01.00 och var vaken till 04.00 och efter det så sov hon till och från fram tills klockan 08.00. Usch vilken skit dag det har varit idag. Jag har varit trött och grinig och Saga har varit trött och minst sagt grinig.
 
Mamma har varit här ikväll medans Saga har sovit så att jag har fått fara och sola och sen duscha och det var verkligen guld värt att bara få 1 timma med egen tid, även om jag inte har gjort något märkvärdigt så har det varkligen varit skönt.

Nu ska iallafall jag gå och lägga mej så att jag orkar med en natt till ifall att Saga bestämmer sej för att vakna inatt också. Anders är ju borta på jobb denna vecka och jag ville sova hemma istället för i Nyborg där jag brukar få hjälp, så jag är ensammen med att måsta stiga upp både natt och dag.

Nåja sov så gott allesammans, imorgon blir det att prova kläder på några av butikerna som jag ska gå för.

Later.


Alla som känner mej vet ju att jag är ett ...

dsc00620 (MMS)

Alla som känner mej vet ju att jag är ett stort marlyn monroe fan, och denna 1,5 meter stora tävla lyckades jag fynda i luleå idag! Jag är mer än nöjd!:)


Modell för en dag!




Nu på Fredag klockan 15.00 ska jag gå en modevisning för kläder och hår och sånt :)

Dom butiker som jag ska gå modell för är

Berlins, River clothing, Team Sportia, Intersport, Fritz Olsson och Mariannes skor.

Så hela veckan ska jag springa runt på butiker och prova alla kläder och idag har Sara fixat mitt hår :) USCH, vad jobbigt att jag tackade ja, haha, ångrar mej lite nu, jag gillar inte att syans så där! :)

Nåja, mitt hår blev lite mörkare och ser nu ut såhär :)


Moon boots!

Titta vad Anders har köpt till mej!!!!!!! :):):)



Visst är dom såååå fina?

Idag har vi gått strandpromenaden igen:) 6...

dsc00613 (MMS)

Idag har vi gått strandpromenaden igen:) 6 dagar denna vecka, en förbättring :)


Saga sitter hos kusin Emilia:)

dsc00611 (MMS)

Saga sitter hos kusin Emilia:)


Puh.

Saga och Nelson idag. Ser ut som att dom sitter och skämtar med varandra på det första kortet :)



Fräst! ;)

Saga tidigare idag när hon satt och lekte i sin leklåda.



Saga har förresten börjat kasta saker i toalettstolen om man glömmer att stänga locket, haha, väldigt trevligt!
Plus att hon även gör allt för att kunna öppna locket på egen hand också, det blir mycket handtvättning, är ju bacillrädd! :)

My boots are made for walking.

Idag har jag, mamma och Saga promenerat ner till gallerian och fikat på det nya stället som har öppnat där och jag tyckte att det verkade som ett bra fik, jag tror att dom får det bra med folk där för dom hade mycket på menyn och maten verkade fräsch tyckte jag! :) Det blir nog bra.
Nu ska jag äta ägg och sen är det hopp ner i sängen för att lägga mej och läsa min nya favorit "Hypnotisören" av Lars Kepler.




Saga idag, låg skrattandes i vagnen med hennes nya laban mössa och laban vantar! :)


Nagellack.

Idag blev jag ägare till mitt 58de nagellack, halleluja! :) Vet inte varför men jag verkligen gillar nagellack.


Kunde inte hålla mej ifrån att beställa do...

dsc00610 (MMS)

Kunde inte hålla mej ifrån att beställa dom här från Nelly, och idag hade dom kommit så nu är jag glad:)


Idag är vi ute igen hela familjen, på stra...

dsc00607 (MMS)

Idag är vi ute igen hela familjen, på strandpromenaden!:)


I LOVE YOU, I LOVE YOU, I LOVE YOU!




Do you care about all the little things?

Har ju glömt att visa hur tapeterna i Sagas rum blev, det är ju faktiskt en stund sen det blev fixat. (Om nån bryr sej (?))
Nu har Saga fortfarande sin säng i vårat rum för vi tänkte ha henne och sova med oss ett tag till, men så här ser det ut nu iallafall:



Jag är verkligen jätte nöjd, det blev så ljust och fint! :)

Taking a bath!

Idag när Saga vaknade så tog hon sej ett litet dopp i handfatet i toan, mycket lättare att bada henne där när man är själv.


Idag har vi varit och gått, hela familjen:)

dsc00606 (MMS)

Idag har vi varit och gått, hela familjen:)


Rastlös jävel!

Sitter med dagens andra kaffekopp i handen, sminkad men klädd i nattlinnet fortfarande :) Väntar på att Saga vaknar så vi kan busa!


Youre every breath that I take, Youre every step I make!

Dagen har först bestått av MYS med Saga, skratta åt Anders, Mange och Zören och sen bara av städning och kläghängning. Nu ska jag lägga mej i sängen och koppla av med en bra bok sen ska jag förhoppningsvist somna också.
Bjuder på lite bilder på Saga först i hennes nya mössa! :)




Youre the worlds greatest!

Varje dag jag vaknar av min solstråle så känner jag hur stolt jag är över mitt liv, hur stolt jag är över att vara mamma till min underbara älskling. Ingen kommer nånsin kunna göra mej så lycklig som hon har gjort mej. Hon är verkligen mitt allt och jag lever för SAGA och ingen annan! 


Johan 90 :)

dsc00605 (MMS)

Johan 90 :)


Nu ska vi gå ut och gå:)

dsc00601 (MMS)

Nu ska vi gå ut och gå:)


Saga är ganska duktig på att tigga mat:) i...

dsc00594 (MMS)

Saga är ganska duktig på att tigga mat:) idag ville hon smaka äpple av farfar och det var nästan större än henne själv, och det såg så roligt ut när hon försökte hålla det själv:)


Saga har gått och satt sej i nelsons bur :)

dsc00590 (MMS)

Saga har gått och satt sej i nelsons bur :)


Ute i nyborg och promenerar med vagn och h...

dsc00589 (MMS)

Ute i nyborg och promenerar med vagn och hund :)


Sch...

Var förbi Elin och Julle tidigare idag på en kopp kaffe, nu däremot så är väskorna packade till Nyborg :)

 


Kläm och Känn partyt i fredags :)

I fredags så var jag ju som sagt på Tanjas födelsedagsfest, Kläm och Kännpartyt. Jag och Tanja for fit lite tidigare och fixade i ordning genom att hänga upp Uppblåsta och inte uppblåsta kondomer lite överallt för att få den rätta känslan på partyt. Kvällen slutade efter klockan 01 efter både besök på B4 och Lilla, där jag lurade i Tanja en massa alkohol medans jag själv drack vatten i smyg! :)

Tyvärr hade jag bara bilder från Kläm och Känn partyt eftersom att batteriet tog slut efter det.


You brought my life back!

Igår var Saga, Josse och jag och badade igen, det var riktigt härligt faktiskt. Eftersom att jag inte har några bilder från det så får jag ta och lägga upp bilder från i torsdags istället :)





Saga sitter själv på stolen brevid farfar ...

dsc00586 (MMS)

Saga sitter själv på stolen brevid farfar och äter kex:)


Sara, Tanja och anita, på b4, nu ska vi ät...

dsc00579 (MMS)

Sara, Tanja och anita, på b4, nu ska vi äta, jag vet att dom inte syns så bra:)


På kläm och känn med en kondom bakom örat ...

dsc00577 (MMS)

På kläm och känn med en kondom bakom örat :) Normal(?)


U can´t touch this!

Ikväll blir det Kläm och Känn party och middag med Tanja och några andra tjejjor för att efter fira hennes födelsedag, KANSKE ett glas vin till maten, har inte bestämt mej, känns onödigt att inte kunna köra bil pga 1 glas vin! :)


En trött Saga sitter och leker:)

dsc00572 (MMS)

En trött Saga sitter och leker:)


Yeah!

Sitter här i morgonrocken, med en kopp kaffe i handen och funderar på vad jag och Saga ska hitta på för bus idag ?:)


My missing puzzle piece, now im complete!

Hurra Hurra för idag är det Sagas 9 månaders dag!

Vågen står sist vi var på BVC på 7510 gram, längden 70 cm, och det är ungefär en månad sen så jag vet inte riktigt dagens vikt och mått. Hon har storlek 68 på bodysar och 62 på byxor.

Saga har nu 2 helt utväxta tänder och sedan har hon även 2 små bissingar som smått har kommit fram i övre delen av munnen. Hon sover fortfarande hela nätterna och är lika glad och go som tidigare.

Hon står upp utan att hålla i sej i nånting tills hon inser att hon inte håller i nånting och då sätter hon sej igen, kan stå i upp till en halv minut helt själv. Hon har även börjat vinka hela tiden om man säger hej eller hejdå.

Hon säger "mamma", "pappa", "tutte", "titta" och "där" och jag tror hon ibland brukar försöka säga "tack tack", jag tycker mej höra nåt sånt.

Mitt Underbara BARN!







Kanske inte syns jätte bra, men jag var tv...

dsc00564 (MMS)

Kanske inte syns jätte bra, men jag var tvungen att köpa IsaDoras nya Graffiti Nails nagellack, mitt går i vitt eftersom att det svarta var slut. Fast det var ganska häftigt!:)


Saga äter rån:)

dsc00563 (MMS)

Saga äter rån:)


You're gonna have to turn around.

Saga sitter och leker som vanligt på morgonen, hon är bara för SÖT min älskling, iiiiiiih!


 

Could you walk and talk at the same time?

Sådär ja, nu är min Vita hund Vit igen :) haha, fy fan hur han såg ut!


Stuck on a roller coaster.

Idag så har jag Saga och Josse varit och gått vi startade klockan 12, och var hemma vid 15, fast vi har stannat till på några ställen under tiden. Men fy vad härligt det är att röra på sej lite nu.


Fick faktiskt detta mms av anders för en s...

dsc00300 (MMS)

Fick faktiskt detta mms av anders för en stund sen, det är min VITA hund som tydligen har badat i en ler-hög, Söt va?


Nu blir det idol med tända ljus, ost och k...

dsc00562 (MMS)

Nu blir det idol med tända ljus, ost och kex och mys med Elli:)


Dagens lunch blev bakad potatis med kyckli...

dsc00561 (MMS)

Dagens lunch blev bakad potatis med kyckling röra på myggan:)


(?)

Igår var en sån där dag då jag inte kan göra annat än att längta tillbaka till mitt aktiva liv.
För idag har jag rört på mej igen, 1 timmas promenad, 1 timmas bad och sen 30 minuters promenad.

Förr var jag kanske lite extrem med en 1 timmas morgonpromenad powerwalk 7 dar i veckan, 1,5 timma styrketräning/löpbandet 5 dagar i veckan och sedan joggade jag strandpromenaden 7 dagar i veckan, samt spinning varje Söndag.

Jag vill kanske inte riktigt träna så mycket nå mer, och jag kommer inte kunna träna så mycket nånsin igen för isf så skulle jag inte ha tid att umgås med Saga, men jag skulle vilja gymma kanske 3 kvällar i veckan och resten av tiden så kan man ju promenera TILLSAMMANS med Saga. Jag var fasen mer aktiv när jag väntade Saga än vad jag är nu, powerwalkade till Vassholem och tillbaka VARJE dag. Haha, men då fick jag ju värkarna i förtid också. (Antar att det var därför)

Nä nu ska jag nog gå till min toalett och sminka till mej lite så jag orkar se mej själv idag (?)

Förresten så var det en spindel på toaletten igår och sen skickade Elli ett mess till mej när jag konsentrerade mej på att den så jag höll på att skita ner mej då jag typ fick för mej att medelande signalen var spindeln som hoppade på mej, ungefär 10 hudvårdsprodukter for i backen pga det och jag var nära att börja gråta. haha.


Jag, min sista gravida vecka, foto: Gitsy Lannér.

There must be somethin' in the water!

Eftersom att Sagas mamma inte riktigt gillar badhus så var idag hennes ALLRA första badhus vistelse, hon var liiite skeptisk till en början men sedan plaskade hon glatt på. Så klart hade jag med kameran till badhuset! :)




Saga tyckte om badhus så mycket så jag tror att hennes mamma får lära sej att gilla läget, så imorgon kanske det blir badhuset igen :)

Saga, jag och Emilia i lördags. Vi satt oc...

dsc00558 (MMS)

Saga, jag och Emilia i lördags. Vi satt och mös på altan hemma hos Jonne och Tanja.


High of love.

Saga sitter just nu och leker, jag önskar bara att jag också var lika pigg som hon såhär direkt på morgonen :)




Bilder från igår, 4/9.

Igår var det sista dagen Cissi var hemma i Kalix så det blev (endast)  TVÅ glas rött med henne, Lotte, Maria och Annelie, sedan vidare till B4 där jag tillbringade en halvtimma ungefär för att sedan bege mej hemmåt.

Idag har vi varit hos Julle som fyllde 4 år och en sväng till Nyborg, sedan har jag städat hela huset :)

Några få bilder från igår:




Saga sitter och leker! Lådan är större än ...

dsc00559 (MMS)

Saga sitter och leker! Lådan är större än henne:)


Jag och Emilia idag:)

dsc00556 (MMS)

Jag och Emilia idag:)


Dont walk away from me!


Idag var ju jag och Josse och vovvarna på kottjakt i lingonskogen, hittade några fina kottar, haha.
Men iallafall så tänkte jag att jag skulle lägga in lite bilder från lingonskogen.



My sunshine! ♥

Saga tidigare idag.




På kottjakt i lingonskogen(?)

dsc00554 (MMS)

På kottjakt i lingonskogen(?)


Och hemma också!

dsc00553 (MMS)

Och hemma också!


Nu har jag just varit på pappas grav och p...

dsc00552 (MMS)

Nu har jag just varit på pappas grav och planterat, blev jätte fint!:)


Saga är och provar skor, dom var lite stor...

dsc00551 (MMS)

Saga är och provar skor, dom var lite stora:)


. . .

Min dagliga morgon rutin nuförtiden :)



En kopp kaffe och webbkamera foto :)

Good night sweethearts.

Gonatt bloggen, nu tänker jag lägga mej i sängen och vänta på Mr. Blund.




Cattan och Saga tidigare idag:)

dsc00547 (MMS)

Cattan och Saga tidigare idag:)


Cattan har tagit över min roll som mamma:)

dsc00545 (MMS)

Cattan har tagit över min roll som mamma:)


Ugly Malin!

Nu sitter jag återigen och väntar på att min lilla prinsessa ska vakna och då ska vi ta vagnen och promenera iväg till Cissi, vad ROLIGT! :) Kanske det blir en fika på byn eller så hittar vi nog på nåt annat! :)



Saga och hennes kusin emilia i somras!:)

dsc00387 (MMS)

Saga och hennes kusin emilia i somras!:)


Bad hairday (?)

Jag har dålig hårdag idag, eller dåligt Allt kanske man säga! :)
Vilken "look" tycker ni att jag ska välja?

Look 1:


Look2:


Eller look 3:

Mine is the sunlight, mine is the morning.

Som vanligt har jag lyckats pallra mej upp före fasen på morgonen, det blir så när man har barn och inte får välja själv när man ska stiga upp, men idag har jag inte ens orkat göra mej kaffe och det känns tungt!
Måste nog faktiskt ta och göra mej en kopp och sen måste jag lyckats komma på en aktivitet att sysselsätta mej och Saga med resten av dagen efter att hon har vaknat.


 



RSS 2.0