First I need your hand, then forever can begin!

Jag har ju så otorligt dåligt minne, jag fick det när jag var gravid och medans och efter så har det hänt 3 stora bortglömmningar, förutom alla som jag glömmer bort att höra av mej till, alla mess jag glömmer svara på och alla andra "enkla" saker som jag glömmer.

Nummer ETT: Jag är gravid och jag ska posta Anders super viktiga brev som ska vara inlämnat dagen efter, det första misstaget jag gör är att åka till Haparanda för att posta hans otoligt viktiga brev. Kuvert - CHECK, Frimärke- CHECK, Alla viktiga papper in i kuvertet- CHECK, posta brevet - CHECK. 20 minuter senare - SATAN, Jag glömde skriva adressen på brevet. Ringer till Anders tårögd och väldigt ledsen förklarar att han absolut inte får Hata mej, eller vara arg, jag förklarar vad som har hänt samtidigt som jag håller på att falla i gråt. Dagen efter sitter jag och Annelie med Redbull och Kaffe och övervakar postlådan med mitt blanka kuvert i, i FEM timmar!

Nummer TVÅ: Anders tar med mej till Gällivare för att få mysa på hotell med min 1 månader gamla dotter i 2 dagar, dag nummer 2 är vi försenade med utcheckningen på hotellet och är väldigt stressade. Jag LOVAR Anders att packa ihop alla saker innan han kommer från arbetet så att vi kan fara på direkten. Jag packar och packar, kollar under sängen, bakom soffan, inne på toaletten för att kontrollera så att jag verkligen inte har glömt nånting. Exakt hela resan hem så sitter jag och skryter om mitt nu så BRAIGA minne , och att jag är så glad att det bara var under tiden jag var gravid som mitt minne svek mej. Väl hemma så ber jag Anders ta fram köttfärsen från frysen, men han GLÖMMER det och jag klankar ner på hans dåliga minne fram till han ställer mej frågan "Malin, vart är MIN resväska", OPS, jag måste ju ha glömt den i Gällivare. Massor med samtal och dagar senare så kommer den med buss hem till Kalix.

Nummer TRE: Jag och Josse är på affären för drygt 3 veckor sedan, jag går och handlar allt på min inköpslista inför helgen, jag plockar upp allt som vanligt i kassan, jag går och hjälper Josse att packa hennes varor eftersom att hon hade storhandlat, vi går till bilen och packar in alltiopa och ska just köra därifrån när tanken slår mej om att jag inte kommer ihåg att jag drog mitt kort och slog min kod. Jag ringer till banken och kontrollerar mitt konto ifall att det har dragit pengar (eftersom att jag är så virrig så tänker jag att jag bara helt enkelt inte kommer ihåg att jag gjort det) men min bank meddelar om att alla pengar är kvar så jag går tillbaka in i affären och kollar med dom och JAPP, jag har GLÖMT att betala allt, och killen bakom mej i kön som ENDAST köpte ett cigg paket hade fått betala allt mitt eftersom att kassörskan var helt säker på att vi var i sällskap. (stackars gamle man, jag hoppas att han gick tillbaka och fick sina pengar tillbaka, kanske han var lika virrig som jag är)

När jag skriver så ville jag komma fram till att jag läste igenom min blogg för att se hur det var att vara gravid, KONSTIGT nog så har jag redan glömt bort det och jag har inte skrivit så mycket om min graviditet, och det jag har skrivit har jag nästan inget minne alls om att jag har skrivit. (Tråkigt)

MEN då läste jag några inlägg om hur bitter jag var, och när jag läste det så kommer jag på det nu att där ikring månad 4-5 så var jag RIKTIGT RIKTIGT RIKTIGT Bitter (tror inte att nån kan förstå min bitterhet), jag sa tom till Maria att hon lika gärna skulle kunna spotta på mej för att jag inte hade brytt mej och jag kommer ihåg de där känslan nu, jag ville INTE leva, jag var så jävla bitter att jag inte orkade med mej själv, jag hade ingen lust att göra nånting och exakt allting var fel och ingen kunde förstå mej, och när jag var gravid så minns jag att jag kände mej så jävla ensammen, så ledsen, så arg, och jag var helt säker många gånger på att mitt liv skulle ta slut, jag minns att Anders frågade mej en gång om jag trodde att livet skulle ta slut när vi skulle få Saga och jag svarade JA, jag var HELT säker på att jag skulle få en förlossnings-depression eller VÄRRE en förlossning-psykos, att jag inte skulle klara av att ta hand om mitt barn på länge för att jag skulle vara så jäkla nere.

Jag minns hur svårt allting med situationen om Thomas kändes och hur hårt det slog mej varje dag och hur jag gick in på TOAN exakt varje natt i 3 veckors tid och bara grät halva natten och nästan somnade där inne.
Jag var ju förstås glad också men inte så jätte glad förens i slutet av graviditeten, då började lyckan komma och min förlossning gick jätte bra så jag hade ingenting som kändes jobbigt.

När Saga var ungefär 2 månader så kom samma JÄVLA BITTRA känsla tillbaka och jag hade inegn lust att leva igen, jag såg inget ljus, missuppfatta mej inte för jag var fortfarande i mitt lyckorus över Saga, men jag sa det till Elin att jag kände ingen lycka och det ända som var bra och det ända bra som NÅGONSIN hade hänt i mitt liv var just Saga, men jag såg inget annat, jag grävde ner mej totalt, jag ville inte umgås med någon annan förutom Saga och jag satt BARA innomhus och hörde aldrig av mej till nån annan, men så en dag så kom jag på mej själv över hur jag mådde när jag var så där less så jag bestämde mej över att jag måste skärpa mej, jag MÅSTE göra nånting av mitt liv, för Sagas skull, jag kan inte sitta inomhus hela tiden, jag kan inte gräva ner mej för det som har varit och jag MÅSTE sluta tycka synd om mej själv och nu sitter jag ju här, GLAD.

Jag sa till mamma efter att vi hade fått Saga att jag inte förstod alla som pratade om det oglamorösa livet, med babyspya överallt, ingen egen tid och att man aldrig kan göra nånting när man ha barn för jag tycker MINSANN att mitt liv fortfarande är desamma och jag har fortfarande samma liv, fast ett bättre liv, ett rikare liv, för jag lever i den bästa DRÖMMEN som finns, med MIN Saga!





(Det blev mycket text nu:)



Vi föräldrar.

Jag har sett många delta i tävlingen vi föräldrar där man får vara med och tävla om att just ditt barn får vara med på tidningens omslag! Tänkte det var en kul grej och ett minne så vi satte ut en bild där vi också :)

Gå och rösta på Saga som omslag till tidningen :)

Saga som omslag på tidningen ----> ViFöräldrar <----

Puss

Saga 4 månader.

Till min "släktmoster" så kommer nu ett urval av alla bilder på Saga när hon är 4 månader :)
Jag älskar dej moster!

 


Puss på dej moster! :)
Snart är det sommar och då får du hålla om henne! :) Saknar dej.




Och alla er andra ; Tack för att ni kikade in! :)

You thought that I'd be sad without ya, I laugh harder!

Igår var jag med Tanja i Happis och kollade på när hon shoppade Babykläder och självklart lekte jag lite också.


Can't run from myself, There's nowhere to hide!

Jag har bara en massa negativa funderingar i mitt huvud som vägrar lämna min hjärna ifred och därmed ingen uppdatering. Jag kanske kan lämna lite bilder här då och då så kommer det ju iallfall någon sorts uppdatering och bilder säger ju mer än ord. Se ya.


I like that boom boom pow!

Igår var det utgång med allt vad det innebar; Skotercross, öl, brottning, ölspelet, bra sällskap och hamburgare:)






RSS 2.0