Make my wish come true!

Jag har ganska mycket saker på min önskelista nu, precis lagomt då jag inte har några pengar!

Min Önskelista just nu:


♥ Fast jag inte vill ha en hårförlängning just för tillfället eftersom att jag först och främst vill bli mörkhårig igen men jag skulle ändå vilja önska mej det så att Josse kan stoppa in löshår på mej.

♥ När jag var gravid så var jag på fotmassage och det var riktigt härligt och jag vill tillbaka dit igen.

♥ En helkroppsmassage skulle sitta riktigt fint och faktiskt så har jag betalat klart till en halvkroppsmassage så det borde inte vara allt för mycket pengar att betala en hel.

KLÄNNINGAR!! Jag har kollat igenom min garderob och det känns som att jag var gravid allt för länge eftersom att jag tycker att allt jag äger ENDAST passar in på min gravida mage.

♥ Till sommaren så skulle jag vilja ha lösögonfransar, egentligen så skulle jag kunna köpa ett par billiga eftersom att jag har sett att Lotte är riktigt duktig på att sätta fast sånna.

♥ Jag vill ha mera SKOR, varför kan jag aldrig få nog (?)


Nä! nu måste jag nog faktiskt HOPPA ner i sängen om jag ska orka upp imorgon.





Say I’m the one you WANT, If you don’t, you’ll be alone.


Imorgon åker Anders till Skellefteå till på Onsdag, och då kanske Maria ska sova här under tiden, det skulle vara myspysigt för då kan vi ladda upp med en massa frukt och grönsaker, och på dagarna när hon jobbar så ska jag fasen gå och gå och gå och sola måste jag göra, nu får det vara slut på att sitta stilla och ha dåliga bortförklaringar på att slippa röra på sej. Fast är det snöstorm då sitter jag faktiskt inomhus.

Ikväll kanske det blir en bastu eftersom att lillan sover nu, det skulle vara skönt så man blir varm ända in i märgen.

Pusselipuss.







At least I live like I belive.

Idag blev det en nästan 3 timmars promenad och lunch på Kina med Anna, Josse och Elli.




Har fått lite bilder sen jag var gravid av min faster, här får ni ett litet smakprov :)




Dom här bilderna är tagna veckan innan jag födde Saga.

Nu ska jag gå och väcka prinsessan och ha henne vaken en stund innan det är läggdags för hennes del.

PussOKram

There´s nothing I wouldn´t do, to hear your voice again.

Ibland kommer det över mej som ett slag i ansiktet, att du faktiskt inte finns här längre.
Jag vet inte hur många gånger jag mitt i allt tänker att du snart kommer promenerandes på gatan och ska hälsa på och jag vet inte hur många gånger jag har tänkt ringa dej för att fråga hur allt är, och jag vet inte hur många gånger jag har tänkt att jag ska ringa och kolla om du inte kan komma hit och sova när Anders är borta på jobb.

Det finns stunder då jag känner att jag verkligen behöver krama dej igen, att jag bara MÅSTE få se dej, att jag måste få prata med dej när jag är ledsen. Det finns så mycket jag vill säga till dej, jag behöver verkligen få prata med dej en sista gång, jag måste få höra hur mycket du älskar mej, och jag behöver säga till dej hur mycket jag älskar dej. Det börjar bli jobbigt nu...



Nu sitter jag framför TV:n och ska snart lägga mej i sängen och försöka sova.
Vi var ute och gick idag och det var riktigt skönt, synd bara att jag grävde i mej popcorn, chips och choklad när vi kom hem, haha, dålig självdiciplin. Jag lyckades iallafall hålla mej till en sallad till lunch och middagen bestod av lövbiff och broccoli så lite nyttigt var det iallafall.

Jag saknar Anders.. men idag kom jag fram till att jag gillar att sakna han, däremot så hatar jag när han inte är hemma.

Nä, nu måste jag verkligen kasta mej i sängen, mornarna är tidiga nuför tiden :)

Kram på alla.


Grattis Thomas.


Idag har jag varit på graven och tänt ljus till Thomas från både mej och mamma.
Han skulle idag ha fyllt 29 år, det är så otroligt svårt att förstå att han inte finns här och att hans födelsedag tillbringas på graven.. helt sjukt.

Grattis Thomas!! Jag saknar dej sjukt mycket!


Keep me in your memory.

Jag kommer ihåg en gång att Roger sa till mej att ingen är stark nog att klara allt.

Jag har funderat mycket på det nu ett tag och kom fram till att vem fan var det som sa att
"de du inte dör av, blir du bara starkare av" för jag har kommit fram till att Roger hade fan rätt, ingen är nog stark att klara allt.



I´d put myself first!


Jag vet att det är mycket som händer med kroppen både när man är gravid, när man ammar och efter att man har fött barn också! Jag har haft jävulskt tur med massor, tex så slapp jag skräckexemplena med bristningar, jag slapp stora pigment fläckar, jag krossade INTE svanskotan, jag har inte fått hängbröst efter ammningen och jag sprack inte under förlossningen heller (peppar, peppar ta i trä får man väl säga då)

Men alltså, jag kan aldrig någonsin komma ihåg att jag har haft så små bröst som jag har just nu, visserligen så har jag ju rasat i vikt som aldrig förr, men jag kan inte komma ihåg att det har varit så här litet någonsin och jag har vägt mindre måånga gånger tidigare, eller är det egnetligen bara så att mina bröst var som världens största silikon tuttar när jag var gravid men speciellt under tiden då jag ammade att jag helt enkelt har "förträngt" (?) att jag har sånna här små tissar, haha. Intressant fråga tycker jag.

Jag har beställt ett par sillisar av Anders i bröllopps present men ICKET att han vill betala dom och jag har försökt med precis allt, tex " MEN vi var ju 2 om att skaffa barn och det är ju min kropp som har blivit förstörd" men tydligen så är det äckligt med hårda fejkade silikon bröst och tydligen har jag sånna bröst som jag alltid har haft, och dom är tydligen bra som dom är enligt han alltså.

En annan viktig fråga i det här är också varför jag ska få leva på några sketna tusen i månaden för att jag BARA är hemma med barn medans Anders får samma lön som vanligt, det tycker jag är helt sjukt alltså. Jag skulle inte vilja byta med Anders, för jag vill vara hemma med barn, jag vill helst ALLTID vara hemma med Saga, jag skulle lätt kunna bli en riktigt bra hemmafru MEN varför ska !!??jag??!! som har ett dubbelt heltids jobb måsta få så mycket mindre pengar än vad han får!? Det är ju ända anledningen till varför man vill börja jobba igen, eftersom att man typ SVÄLTER om man går hemma, tänk om jag inte hade haft Anders, då hade jag och Saga fått bo hos mamma typ, och leva på henne i minst 1 år.

ÄH va fasen!! Jag är nog egentligen världens lyckligaste med mina små bröst och mina SKETNA tusen!




Foto: Gitsy Lannér

Min första fylla ;)


Här kommer lite foton från i fredags :)









Haha, det kom ett litet urval bara, det var faktiskt jätte roligt i fredags och jag ångrade ENDAST bakfyllan :)

 


It cut me lika knife, when you walked out of my life.

Jag har haft turen att få dela mina 22 år med den absolut bästa storebrorn man kan ha, jag har haft turen att få ha honom vid min sida i vått och torrt i ont och i gott.
Jag hann berätta för honom miljarder gånger hur mycket jag älskade han och hur mycket jag brydde mej om honom och jag hade turen att få massor med kramar från honom och att få växa upp tillsammans med honom.

När jag var ett halv år och inte hade sett snö så var Thomas 5 år och han visade mej snön på det bästa sättet man kan. När mamma vaknade så hade Thomas tagit in mej till köket och han hade kastat upp allt vitt som man kunde hitta i skafferiet i luften och förklara att det är så här snö ser ut.

När jag just hade lärt mej cykla så tog Thomas med mej till våran grannes BMX bana och när jag kom hem den dagen så var min cykel trasig, för Thomas hade ju lärt mej cykla där.

Jag minns när vi var små då våren kom och vi fick cykla för första gången det året, och hur vi cyklade runt hela Näsbyn och i alla vattenpölar som fanns, och när sommaren kom så hade vi pilkastning och vattenkrig.

När jag var liten så bar han runt mej på axlarna och gjorde armhävningar med mej på ryggen.

När jag var 14 så kunde jag ibland bo hos honom i hans lägenhet och han gav mej alltid sängen och sov själv på soffan.

När han fick körkort så sa han aldrig nej över att behöva skjutsa mej någonstans och jag vet inte hur många gånger han har skrattat åt mej dagen efter att han har kommit och hämtat mej stupfull någonstans mitt i natten.

När jag var 20 och han 25 så firade vi vårat nyktra nyår med varandra hemma hos mamma, vi klädde upp oss i fin kläderna, gjorde fl'ärkfilé och potatisgratäng och innan klockan blev 00 så sprang vi omkring i huset och lekte kurragömma och släckte ner huset och jagade varandra med ficklampor i mörkret, haha, klockan 00 så sprang vi ut  och skålade med pommack och kollade på raketer, sen somnade vi soffan efter film maraton.

För några dagar sen så kollade jag på en massa foton som jag hade, och jag hittade gammalt klasskort på Thomas där jag hade klippt ut ett hjärta i ett papper och sen hade jag klistrat fast hans kort i mitten av hjärtat och då kan jag inte ha varit gammal för det var inte han på kortet.


Från att jag var ett liten liten barn tills att jag blev vuxen så har Thomas alltid varit min största IDOL, vi har verkligen delat varandras känslor med varandra, vi har skrattat och gråtit floder, vi har bråkat som syskon gör och han har alltid stolt visat upp mej som hans lillasyster.

Han hade världens bästa personlighet och tack vare han så är jag den personen jag är idag.
Han var alltid glad och han hade en utstrålning som gjorde att man log när han kom in i samma rum, han hade en humor som fick alla att skratta, han skämdes inte över något eller någon, han hatade inte, han ställde alltid upp för alla och tänkte alltid på alla andra i första hand.
Jag saknar ihäl mej ibland och det blir sömnlösa nätter då och då och jag har veckor då jag kan gråta i sträck nästan helt utan uppehåll, jag tappar all min aptit vissa dagar och ibland tycker jag riktigt riktigt synd om mej själv också. För allt i hela världen hade jag velat ha honom tillbaka.

Jag brukar visa Thomas på kort till Saga och jag säger alltid " Det här är din morbror, han älskar dej och han skulle verkligen vilja pussa på dej, han önskar att han kunde vara här med dej" och hon tittar alltid på hans kort och ibland kan hon skratta, jag brukar fråga henne om hon kanske har träffat Thomas för jag tror nästan det, det är ibland som att hon känner igen han, jag önskar att han kunde vara här och hålla i henne, jag lovar att han lätt hade varit världens bästa morbror!


I never really cared until I met you.

Faktum är att klockan är 19 om bågra minuter och jag går fortfarande runt i min mjuka Rosa morgonrock, jag har inte gjort ett smack på hela dagen, jag har somnat med Saga i min famn och sovit i 4 timmar, tills hon försökte väcka mej med ett litet skrik, hon var nog less att ligga då.
Middagen bestod idag av några makaroner och tacosås, jag har ingen mat hemma och hade inte så jätte stor lust att börja klä på henne i det här vädret för att fara till en affär. Imorgon tror jag att jag ska göra lax från frysen och broccoli till det.
Imorgon ska jag till en bernläkare och då kommer vi vgäa och mäta henne, det skall bli intressant att se hur stor hon har blivit, för hon har blivit stor! Hon måste väga 5 kg åtminstone.
Nu hör jag på tv:n att Biggest Looser börjar så jag ska ta och springa iväg till soffan och titta på det och äta Marabou Apelsinkrokant och dricka te. Kanske skriver mer sen om jag inte har något bättre för mej :)

Se ya.



RSS 2.0