I Survived my darkest hour, my faith kept me alive.

Jag försöker vara en bra flickvän, en underbar mamma, en stark dotter och en stöttande kompis!




Jag föröker vara positiv, glad, stark, rolig och en snäll människa, jag försöker verkligen! Jag vill så gärna vara en bra person som får omgivning runt omkring att skratta och ha roligt, jag försöker få mitt leénde att smitta av sej.

Just nu är jag nog världens mest bittraste människa och min negativitet smittar istället av sej för mitt leénde.

Min dotter skrattar fortfarande med mej, och min underbaraste pojkvän försöker hålla mej glad hela dagarna när jag håller på att brista i gråt, mina vänner går inte att beskriva med ord hur mycket dom ställer upp för mej bara genom att finnas där och min mamma är som vanligt helt UNDERBAR.

När jag har det svårt och tufft så har jag en perfekt omgivning som ger mej glädje och kärlek, och jag älskar allaihopa! Tack för att ni finns! Jag har det egentligen riktigt riktigt bra!

It's been so lonely without you here!

Idag är det en jobbig dag, en riktigt jobbig dag har det varit, för idag har jag fått gråta i massor och funderat på livet. Idag var det exakt 1 år sedan jag fick höra Thomas röst för sista gången, idag var den dagen då jag frågade om jag fick bjuda han på mat på Buffoné men han hade just ätit, och natten som kommer var hans sista natt.
Det går inte att beskriva hur ont det gör och jag förstår att ingen kan förstå mej heller hur ont det gör, jag hade önskat att han hade ätit lunch med mej för då kanske det hade gått annorlunda, på Lördag är det exakt 1 år sen, sen jag grät i flera veckor. Jag försöker att inte tänka för mycket för det gör alldelens för ont men ibland så går det inte, det bara kommer. Hela den här dagen har varit ett helvete!




Usch, vad jag hatar idag!







Jag tror att jag behöver kramas..

My new nickname is "you idiot".

Strax MAT, längtar!


Dont tell me youre sorry cause youre not.

Idag är det världens promenad väder igen och jag borde verkligen passa på att ragga runt med barnvagnen för snart blir det väl skit väder igen, jag har inte fatta förens nu att jag borde gå ut så nu tror jag att jag och Saga tar en riktigt långpromenad iallafall, ingen mår bättre av att sitta hemma!


Till moster

Jag har lovat min älskade moster i Stockholm att lägga upp lite bilder här i bloggen så att hon kan titta på sötaste Saga! Jag var lite rädd att jag skulle glömma bort det pga min tankspriddhet just nu, men ICKET! :)

Igår tex när vi kom hem från Gällivare så skröt jag till Anders i 3 timmar  i bilen om hur bra minne jag hade fått nu när jag inte är gravid något mer, sen skröt jag lite extra också när vi kom hem bara för att han verkligen skulle inse hur bra mitt minne är nu för tiden, 3 minuter senare så kommer vi fram till att jag glömde hans resväska kvar påhotellet i Gällivare, så där är den! :) Haha, så mitt minne är kanske inte riktigt återställt ännu! :)

Nåja, här kommer bilderna:










Jag älskar dej moster, hoppas att du kan se bilderna nu! :)

Puss på dej och alla andra som läser! ;)


Frukost

Nu blir det dagens höjdpunkt; frukost!!

I got gloss on my lips.

Så där nu är det packat och klart tills imorgon, fast jag har säkert glömt hälften iallafall, nåja, det viktigaste var ju till henne iallafall eftersom att vi kommer spendera den mesta tiden på ett litet hotellrum och en liten 2 månaders bäbis kanske blir lite rastlös då :)!
Det blev ingen solning men det blir defenitivt en lång varm dusch!

Jag skulle förresten googla på vad man kunde göra i Gällivare eftersom att jag och Saga för det mesta kommer vara ensamma, så skulle jag kolla om dom hade någon smink affär, och så såg jag att dom hade KICK´S och jag blev helt överlycklig eftersom att jag är ute efter lite nytt smink, men när jag sedan kollade lite närmare så stod det visst KICKI´S, alltså inte samma sak som KICK´S, jag har aldrig varit i Gällivare så det blir ju lite spännande iallafall, fast det jag är mest ute efter är ju såklart hotell frukosten!! I LOVE IT! Det jag längtar efter mest är melonen som man får, jag ska smälla i mej melon! Kanske man kan äta lite nyttigare där och sedan gå på en morgonpromenad :)

Nåväl nu ska jag äta nånting (TYPISKT, jag hade tänkt sluta äta efter 19) för jag är riktigt riktigt hungrig just nu.



Jag återkommer till bloggen med massor av spännande bilder på GÄLLIVARE! Kanske man kan få se ett gällivare häng! Fast jag kanske inte vågar knäppa kort på det isåfall!

Haha, det låter som att jag ska till andra sidan jordklotet och kolla på zebror eller nåt! :)



Gällivare here we come, So long Kalix.

Wipe the tears from your eyes!

En promenad med Laxen, Anders och Saga, en tidig middag och nu sitter jag och NJUTER av en kopp te så att jag blir varm! Sedan kommer dagen fortsätta med en solning på Sun Tan och en EXTRA lång och varm dusch.

Imorgon blir det Gällivare i 3 dagar, hotell-frukost, strosning med Saga runt Gällivare-"stan", och en kvällspromenad. Långtråkigt men mysigt!




Spread my wings and fly away

På min önskelista just nu:


♥ Nya skor

♥ Nya kläder

♥ Löst puder

♥ Läpp penna

♥ Underlags kräm

♥ Ny Ögonskugga.

 


Någon som känner sej rik (?)


Sko


I´m wondering, will I ever see another sunrise?

Morgonen har inletts med lite mjölkersättning för sötisen som nu har somnat, snart blir det en kopp te för mej och så måste jag gå och sminka mej. Foträttningen som följer blir lunch med Elin och Saga fast jag vet inte riktigt vart det blir egentligen :) Ikväll ska nog jag och Anders mumsa på fruktsallad.

Blev inte riktigt väder för promenad idag, typiskt! Jag och Saga skulle egentligen behöva en skön promenad, men idag skulle vi nog båda två blåsa bort. Klockan 16 så ska jag och Anders på soc för att skriva på faderskapspapprena som man måste göra och skriva på att vi ska ha gemensam vårdnad. Imorgon drar Anders iväg till Kiruna & Gällivare.

Nä, nu ska jag gå och hämta min te kopp.

 Puss & Kram



"It´s too late to think of the value of my life"

Oh¨!

Nu har jag varit i solariumet och haft lite sång uppvisning :) Om ni nån gång är och ska sola och hör någon med en; inte så ljuvlig stämma så är det mest troligt, jag! Jag brukar nämligen sjunga och dansa när jag solar och då brukar jag tydligen höras ganska väl dit utanför: pinasmt (?), nja, inte så värst men det tycker Tanja! :)

Idag började min "nyttiga" (till att börja med) VECKA, så jag har ätit bara nyttigt idag och sen har jag varit och gått strandpromenaden på morgonen och om vädret tillåter så ska jag och Saga nog ta och gå en promenad imorgon också, idag var det iallafall riktigt riktigt härligt fast det var kallt, men solen värmde faktiskt en del.


Nu vaknade mitt lilla gullefjun så jag ska gå och försöka söva henne igen! :) Ikväll blir det tydligen bastu också, skönt!

I helgen så kanske jag, Anders, Saga, Elin, Jorre och Julle ska fara till Anders stuga och mysa på, det skulle vara både skönt och vääääl behövligt! Nåja, nu ska jag ta och göra nåt vettigt!

Se ya!





Och Annelie: GUD FÖRBANNAT VAD JAG SAKNAR DEJ!!! Tror att jag verkligen skulle behöva dej just nu, jag har sån sjuk "Annelie-längtan" just nu så jag tror jag dör!



RSS 2.0