Gran klädning,

Igår var jag och Gabbsan i Luleå det var roligt för nu har jag köpt klart ALLA julklappar och det var riktigt skönt som en sten lättade från hjärtat! ;) Tom. Hussni fick en fast jag inte hade tänkt handla någon åt han!
Igår räknade jag månadens räkningar och jag tror jag höll på att dö i skratt och lättnad och allt när jag denna månad bara hade räkningar att betala för sammanlagt 1500.- jag blev nog världens lyckligaste av den summan.
Fast då har jag inte räknat med mat kostnader.

När vi bodde i huset så hade vi räkningar för sammanlagt ca 18:000;- jag och Hussni ägde tillsammans 18:000 varje månad ungefär och när månaden var slut så hade vi inte ett öre kvar, det ni.
Hussni har börjat spackla nu i ett av rummen och slipat så snart blir det nog om-målning där, det ska bli skönt, jag har ju ännu inte visat er det fula blåa elementet, det skall jag göra snarast ni bara måste se, det var det fulaste jag har sett någonsin, hahahha. Jag ska lägga upp en bild här i bloggen.

Igår så klädde jag och Hussni julgranen och det var skit jobbigt för aööa pumlor jag hade köpt på IKEA hade ingen tråd på sig så jag var tvungen att sitte med varenda liten kula och sytråd och göra egen tråd, fy vad jobbigt det var men Hussni och Janne hjälpte till så det gick lite fortare iallafall, jag tyckte det var mysigt, dom tyckte det var jobbigt.
Men stackars min katt ni skulle ha sett, efter att julgranen var klar så gick ju varenda katt och luktade på den och kollade vad det var för något, men jag tyckte att jag saknade en av sötisarna och gick runt och kollade vart hon var då hade hon gömt sig inne på toaletten under en hylla och vägrade krypa fram och jag fattade inte vad det var så jag drog fram henne och började gå mot vardagsrummet då hon började jama och försökt komma loss från min famn och bara skakade, stackaren, då var hon livrädd för julgranen så fort hon såg den så började hon skaka och vågade endast gå till hallen från toan som ligger ihop med varandra och när hon gick ut från sitt gömställe så drog hon ner ryggraden så att ingen kunde se henne och smög tätt mot marken och gjorde inte ett ljud ifrån sig ifall att det stora gröna monstret skulle se henne och jag tänkte att vi skulle bli tvugna att ta bort julgranen men då fintade jag min skönhet så jag gömde granen så hon inte såg den när hon kollade in i rummet och sen bar jag henne och visade att den inte var kvar, och då smög hon på samma sätt  igen men då såg hon att granen var där och började springa men sen insåg hon att granen INTE sprang efter och började lukta på den :) Hon var så SÖT!

Inatt vaknade jag för övrigt klockan 02:00 och tog på mig alla kläder och sprang upp för att äta frukost då Hussni ännu en gång får fråga vad fan jag håller på med, och jag säger - Men jag ska ju upp nu. Och han säger - Nej Malin, det ska du inte klockan är 02:00, och jag säger - Nej det är den inte alls. (För jag tror verkligen att klockan är 06:20) Men ack så fel jag ALLTID har.

Tror jag är stressad men jag vet inte ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0