Mensmonstret i Bastun.

Hejsan Bloggen och ni som läser den ;D

Nu sitter jag här och har faktiskt fått min mens fast jag inte har haft mens på flera månader, kanske inte sen i sommras nästan, det är så med min p-piller dom tar bort mensen ;)
Alla ni som känner som mej när ni har mens tycker jag jätte synd om, man känner sig svettig, illaluktande, mensig och allmänt ofräs plus att man har ont precis överallt, eller det känns som att det är överallt.
Jag bli sur också när jag har mens, jag har verkligen riktiga PMS-besvär.


Idag har jag och Elin bastat i 1 timma och 20 minuter, fast vi var lite tröga vi öste på med vatten så vi höll på att dö och sen flyttade vi ner ett steg i bastun och sen satt vi oss där uppe och ÖSTE på med vatten och typ öppnade dörren så att det inte skulle vara så varmt, smarta, vi hade ju annars kunnat lugna ner oss med vattnet och suttit kvar där uppe hela tiden, Elin har varit här hemma hos oss och ätit också, och hjälpt till att laga maten, det har faktiskt varit jätte roligt idag, riktigt roligt. Imorgon har jag tvätt tid och idag upptäckte jag till min glädje att vi faktiskt har en torktummlare, jag har alltid velat ha en sån, så man får torra kläder direkt, det känns lite lyxigt.

Tills nyår så har jag faktiskt tänkt göra lite nyårs löften lite kropp, skönhet och hälsa löften, jag kom på att jag är ju värsta slashasen nuförtiden och har typ aldrig några snygga kläder på mej, jag orkar inte sminka mej och ja, allt med mej är inte som det har varit.

Förut hade jag världen BÄSTA självförtroende, nu saknar jag det helt.
Förut så var jag jätte social och öppen, nu är jag instängd, tyst och typ rädd för att prata med människor, jag känner som att vissa är bättre än mej osv. Fast inte med alla, det beror på hur mötesgående de andra är. :)
Förut så klädde  jag mej jätte snyggt och hade alltid smink, men aldrig nåt mer, eller nån enstaka gång.
Förut så hittade jag alltid på saker och hade alltid roligt, men adrig nåt mer.
Förut såg jag alltid brun och fräsch ut och nu är jag riktigt likigt blek.


Ja man kan väl säga att allt med MEJ var bättre förr, och så kom jag och tänka på stackars Hussni som FÖRR blev kär och tillsammans med mej, nu är han tillsammans med värsta världen fulaste och ofräsaste, nör man känner sig vacker och har bra självförtroende, då sträcker man på sej lite extra och utstrålar styrka, det ska jag uppnå nån gång under 2008, okej? Och jag ska också verkligen börja träna nu igen på TC och komma igång som jag en gång gjorde och jag ska börja gå minst 10:000 steg per dag och jag och Elin börjar ju våran diet den 1/1 så då ska jag gå ner de 7-9 kilona som jag gick upp när jag slutade röka så att jag kan ha på mej kläder igen, haha och slipper gå runt med alldelens för tajta och jobbiga kläder som man måste suga ihop sej i för att kunna annvända.

Jag hoppas att mitt nya år ska gå bra, det börjar iallafall BRA med rena kläder. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0