Personalfesten är på G*

Igår blev jag världens förkyldaste människa och jag vet inte hur det kom sig för det smällde bara till mitt iallt jag fick ingen förvarnande ond hals eller överhuvudtaget nån varning. For på jobbet nu igår på onsdag och mitt iallt fick jag feber känsla och näsan började rinna och lederna hade ont. När jag kom hem så förbrukade jag 1/2 toarulle med att snyta mej och en påse att stoppa allt toapapper i. Jag gick ut och gick en powerwalk efter middagen i 35 minuter och jag blev inte helt slut som man brukar om man är sjuk och den kalla luften gjorde att inte heller näsan rann under hela tiden jag var ute, jag gissar att mitt snor frös till is och väntade att få komma ut som istappar, haha. Fräs jag är!

Idag tror jag att jag ska gå en powerwalk innan frukosten men faktisk så mår jag lite sämre nu än vad jag gjorde igår så jag har suttit i 30 min och velat fram och tillbaka, och det har snöat mer nu än vad det var igår och då tänker jag på om nån har tagit bort snön så att jag kan gå på vägen eller om jag orkar.. hmm.

Jag tror jag ska ta med mej Lisa så for hon hjälpa mej nån dag att åtminstone hitta bra skor åt mej, för jag tror nog att hon skulle kunna hjälpa mej! :)

Imorgon är det personalfest vid Filipsborg, det blir riktigt roligt att få äta go mat och leka lekar osv. Men jag ska inte dricka så mycket så min stackars pojkvän orkar komma och hämta mej, jag har redan planerat hur det går till eller ja, Elin har väl gjort den mesta planeringen ;D
Vi ska göra oss i ordning hos min mamma och då ska jag dricka en päroncider i flaska, sen ska Hussni skjutsa mej, Elin och Catrin till festen och där dricker jag vanlig dricka till maten, och sen dricker jag en cider efter maten, det bästa är att Elin inte heller ska dricka så mycket så då klarar man iallafall att inte dricka mer, och kameran kommer självklart komma med, så jag och Elin ska byta kamera då och då så vi får massor av bilder och dom kommer absolut att komma ut på pixen men tyvärr inte innan Måndag om jag inte kan stoppa in dom hos Elin på lördag då vi ska leka med varandra och då ska jag träffa världen sötaste Julius, jag verkligen verkligen saknar honom för det var så länge sen jag träffade han.

Det är jobbigt att bo i Sangis jag känner att jag hinner inte umgås med alla så mycket som jag vill för att jag alltid vill hinna hem innan det blir så mörkt och nu på vintern så vill jag hem direkt. När jag jobbar så mycket så blir det samma sak för alltid när jag har jobbat så vill jag hem direkt så man hinner fixa i huset innan man måste gå och sova, jag är glad nu när jag har mina lediga dagar så hinner jag göra nåntin iallfall :)

Nåväl, jag tror jag har bestämt mej för att gå ut och gå iallafall medans det är ljust för annars så vågar jag inte gå så långt, igår gick jag en RIKTIG Powerwalk i 35 minuter som enlig mej är ganska bra men idag så tänkte jag försöka gå 1 timma och kanske att jag kan gå en sväng lite senare under dagen också. Jag fuskade med min diet igår det var därför jag kom på att jag var tvungen att gå, hah. Idag ska jag fuska pytte lite igen.

Egentligen när jag böjade min diet så var det ju att jag skulle äta GI-mat men då tog jag bort allt smör och tillsatt socker och drack ingen dricka heller, men igår då drack jag dricka (coca cola) till maten plus att jag hade i lättcreamfraiche vilket jag faktiskt hade skrivit på min meny att jag fick ha i maten, men när jag drack Cola också så kändes det värre. Idag kommer jag ha creamfraiche i maten igen men det gör inget om jag går ut och promenera sen. :)


Jag kanske skriver mer igen sen en annan gång, kanske idag (?)
Men nu ska jag avsluta detta så jag kan börja min promenad innan jag dör av hunger, för jag tänkte att jag skulle äta efter promenaden, jag har hört att man förbränner bra efter man har tränat så jag tänkte vara lite smart :)

Igår åt jag förresten inte Biff utan jag åt kyckling taccos. Så idag bir menyn så här:

Efter 1 timmas promenad..
Frukost:
1 smooty (gjord på lätt yougurt utan tilsatt socker m. jordgubbar, blåbär och havre) och 1 hårdbröd m skinka, utan smör.
Kanske 1 kopp te med 1 sked fruktsocker. (mest för att jag är förkyld.)


Lunch:
Efersom att jag inte jobbar idag så kommer jag nog att skippa lunchen eftersom att jag vaknat så sent så frukost blir som lunch.

Middag:
Malins Köttfärsbiffar m. Broccoli. Tillhörande tzatziki (gjord på lätt creamfraiche.)

Efter 30 minuters promenad..

Senare;

Kanske en smooty som kvällsmål.

Vi ses allihopa.
Puss. /M

Kommentarer
Postat av: mia

ojoj, du är aktiv :)

2007-11-09 @ 19:12:02
URL: http://lillamaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0