Va?

Idag kom jag på en sak att jag får alltid utländska doktorer som knappt kan svenska. Jättebra läkare förutom att jag aldrig hör vad dom säger. Tex. nu när jag var sist, han pratade mycket med armarna så att jag förstod men jag sa "va?" typ 3 gånger i varje mening. En gång var jag hos en läkare också som inte riktigt kunde svenska och då låtasades jag förstå vad han pratade om, men sen när jag bad mamma fara och hämta ut mina P-piller så såg hon att jag hade fått 3 andra saker receptbelagt som jag inte hade hämtat ut och detta var för att jag visste ju inte vad min läkare sa, så hur skulle jag veta att jag skulle hämta ut något. En gång fick jag en till också, där fick jag inte utskrivet någonting vad jag vet, men exakt samma sak där... jag visste inte vad han sa! (?)

Kanske jag är ganska osmart ändå som aldrig frågar vad det handlar om, men jag känner mej så dum att fråga va mer än 4 gånger i samma mening. Om jag inte hör typ vad min bror säger och frågar "va?" 4 gånger då hör man att han börjar tappa tålamodet och då brukar jag låtasas att jag fattar och sen säger jag ingenting alls och då kan han efter 1 minuts väntan säga "VA?" åsså har han frågat nåt och då brukar jag erkänna att jag faktiskt inte hörde.

Kommentarer
Postat av: Jensi

HAHAHA! Stckars, dags att bryta trenden med språk sviktande doktorer tror jag!

2007-10-11 @ 19:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0