Igår var jag rädd!

Jag, Maria och Sandra var ute och körde bil för dom skulle vara med mej och kom och hämtade mej, efter att ha kört ett tag så kom vi fram till att vi skulle på snurran, när Maria stannar så kör det upp en bil, nästan rakt i sidan på hennes bil, och dom springer ut ut bilen och drar upp dörrarna på våran bil, där sitter jag i baksätet och undrar vad fan det är som händer, och då börjar dom skrika "HÅLL UPP HÄNDERNA", för mej kopplade det inte att jag skulle hålla upp händerna så jag trodde att dom skrek nånting på finska, men då fortsatte dom skrika eftersom att jag inte höll upp händerna och efter några minuters tänkande på vad fan det var dom skrek om (jag hann tänka att dom skulle råna oss, att det var nån vi kände, jag började till och med skratta) så fattde jag till slut att "Jaha, jag ska hålla upp händerna", så jag höll upp händerna och satt fortfarande som ett frågetecken och tänkte det var nån galen människa som skulle typ råna oss utanför snurran!
Då började dom fråga legg och till slut så fick dom ur sej att det var narkotika polisen i civilbil och civilkläder, och vi fick se legitimation. Dom tog ut Maria ur bilen och lös henne i ögeonen några minuter och så fort jag och Sandra rörde oss inuti bilen så var dom där med fick-lampan och trodde väl att vi typ skulle gömma nåt eller nåå, jag fick panik till Sandra och sa "Jag måste få på mej bältet, jag har fan inte råd att få böter" och då sa hon "Jag tror inte att dom här bryr sej om vi har bälte eller inte" och jag sa då "Jag smyger på mej det", det gick bra och smyga på sej bältet för han höll inte på att lysa in med ficklampan medans som han gjorde hela tiden annars.
När dom kom blev jag ju livrädd som sagt och dom var ganska tuffa mot oss, men sen efter 10 minuter så var dom världens snällaste, gav tillbaka legitimationerna och bad om ursäkt om vi hade blivit rädda.
Bad om ursäkt efter att dom hade dragit ut Maria ur bilen och lyst henne i ögonen som världens pundare medans det går förbi miljontals människor för att handla som stirrar ut henne och oss för den delen. NORMALA!


Fast värst var det när Hussni var i Finland och festade och kom över på svenska gränsen just då det varit ett rån på typ statiol, då blev deras taxi omringade av massor med polisbilar och massor med pistoler riktade mot huvudena, inet så normalt det, han kastade sin telefon på marken när dom bad han släppa det han hade i handen, dom bad också om ursäkt efter att under pistolhot dragit ner dom på marken. Va fan kan dom åtminstone typ köpa en blomma eller nånting. En ursäkt hjälper väl inte så mycket om man blir ihjäl skrämmda!

Well Well, det var mitt äventyr igår, vi får väl se vad denna dag har att erbjuda.


Kommentarer
Postat av: Tessah

men shit! jag hade blivit rädd som fan hahaha.

2008-12-07 @ 22:37:08
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Marie

Ni hade ju flyt! Tommys kompis hade blivit nerslängd på marken och körd till polisstation... vill du veta varför?? För att han var smal!

2008-12-08 @ 12:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0