Finska

Jag tycker att det finska språket är ett fult språk, jag skulle förklara det som HÅRT, STRÄVT och ARGT (påstår inte att svenskan är så fin heller men nu talar jag inte om den) och dom har härmat svenskan mycket bara att dom har tagit sig tid och stoppat ett i bakom alla ord precis som jag har tagit mej tid och lärt mej lite finska faktiskt, det började när jag var i Haparande men jag har utökat mej en hel del nu kan jag tom. säga Apteeki, med ett långt e och som ni ser så är det ju ett i bakom ordet, typisk Finskan :) Jag ska iallafall till Finland, det är roligt och jag ska äta på på Pippintori eller vad det nu hette och Jenny kanske ska komma med och då får ännu en person kika hur det ser ut, ni vet det stora Kekaberna, och kameran åker med denna gång också. Oj vad jag längtar efter mitt Clear Eye ;) Nu ska jag avsluta, det ringer lite för mycket ännu ;D

Puss

Kommentarer
Postat av: Jensi

Jag kommer gäärna me till finlandia!

2008-02-27 @ 18:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0