Komposten

Jag är en sån person som alltid pratar innan jag tänker eller går runt och tror saker utan att egentligen tänka på hur vida det är så eller inte.

När jag var liten så lurade min pappa mej att hamburgarna i Finland var gjord på Grodlår så att jag inte skulle vilja äta hamburgare hela tiden när vi var där, utan  att tänka på detta så har jag självklart gått runt och tänkt på att hamburgarna på riktigt är grodlår (?)

En annan tanke jag har haft det är att "renskav" är hälen på renen och det har jag också tänkt på sen jag var liten
eftersom att jag har automatiskt tänkt på skavsår ;D haha.

För 2-3 år sedan gick jag runt och sa till alla att dom skall sola när dom är bakis för att blodet är tunnare då, och när man blir brun så börjar blodet koka, att det är därför. Jag vet inte om folk har trott att jag har skömtat eller bara tyckt att jag är världens dummaste och trögaste för när jag har gått runt och sagt detta till HALVA Kalix så är det inte en enda som har påpekat min fundering förens den dan Elin sa något i stil med: "Men Malin är du dum i huvudet, om blodet kokar så dör du ju!", och då slog det mig att det är ju faktiskt sant,det är tur att man har så kloka vänner, synd bara att inte första personen jag sa detta till ville vara vänlig att få mig att tänka på det :)

En annan sak som jag också har gått runt och funderat på, det är det här med komposten, ibland tänker jag att jag inte kan slänga tugummin i komposten för att då äter fåglarna dom och dör för att näbben fastnar, och sen har jag tänk att FAN vad TASKIGT att slänga ner kött och speciellt griskött i komposten eftersom att GRISARNA då äter sina egna, och den sista tanken var att "Ja just det, det är ju maskar som äter komposten!".

Allt det här är ju saker som jag egentligen vet bara att jag inte har tänkt på vad jag egentligen tänker på så jag är verkligen en person som TALAR FÖRST OCH TÄNKER SEN, fast ännu lite värre eftersom att jag går runt och tänker på det i flera år utan att egentligen tänka på det förens någon säger åt mej. :)

image159


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0