Sad Monday

Åh vad tråkigt det är att vara hemma, det är så typiskt att man ska ha ett jobb som en telefonist när man är ständigt förkyld, svårt att parat i telefon men man kan absolut vara på jobbet i annat fall. I helgen har jag som sagt dragits med ständig feber och det har varit ett Hvete, fy så jobbigt, värk i hela kroppen, men nu har det förvandlats istället till världens förkylning men jag har (självklart ) ont  i hela kroppen fortfarande, varför kan det aldrig bara vara en sak.
Mamma sa det igår också att jag är alltid sjuk och det stämmer typ, jag tycker jag är sjuk jätte ofta, kanske jag inte alltid skulle behöva stanna hemma från jobbet men det är som sagt svårt att prata i telefon om man inte ens har en röst att prata med. (Idag däremot så har jag fortfarande feber och skulle inte ens orka gå till bilen och sätta mej och köra dit)

Så vad ska man göra, nu ska jag snart återgå till sängliggandet och fortsätta ha ont i alla leder, värst har jag i axlarna, ryggen och knäna, fortsätta skava på mina liggsår (tro mej, jag hatar att ligga still) och fortsätta dricka grönt te och sen återigen lägga mej stilla i sängen och antingen glo på en ny DVD film (less att titta på film) eller läsa min bok.
Hussni far snart iväg på jobbet och lämnar då mej ensam med allt tråkigt men det blir även min första hemma dag utan Hussni och det känns rätt roligt och knäppt att se hur man är ensam :D

Igår ringde Anna till mej och frågade om jag ville ha ett par nästan helt oanvända träningsskor så hon skulle ta med dom till jobbet så skulle jag kolla om jag kunde ha dom, och jag HOPPAS verkligen att jag kan ha dom för jag behöver ett par träningsskor och jag har verkligen inte råd i skrivande stund att skaffa mej ett par, så det skulle verkligen vara perfekt!
Och vet ni vad, haha, när man är sjuk och har dålig aptit så man inte  knappt orkar äta så går man ner i vikt (säkert bara vatten) så iironiskt att jag har gått runt och klaga på att jag inte förlorar dom där sista kilona och att det är verkligen jätte jobbigt att jag försöker så hårt men dom försvinner aldrig, och nu har jag gått ner nästan 3-4 kilo på bara 2 dagar, men jag kommer ju givetvist att gå upp dom igen eftersom att jag kommer ha en aptit och få i mej mer vätska snart igen så jag längtar fortfarande såklart tills jag får stå där på sportis och svettas igen, men jag måste väl vänta säkert minst 1 vecka eller nånting.
Imorgon ska jag iallafall hursom helst fara på jobbet och om jag inte har någon röst så ska jag kolla om dom bejöver nån extra hjälp med nånting för jag klarar inte av att vara hemma i flera dagar men känner nästan på mej att rösten kommer att svika om det blir en hel dag i telefon.

Nåväl nu ska jag väl fortsätta ligga.

Se ya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0