Minne; Guldfisk.

Ja, inte alla vet hur mitt minne har varit dom senaste månaderna men stackars dom som har fått uppleva det.. haha.
Jag har försökt berätta till folk hur mitt minne är och om någon säger att jag ska ringa så ber jag istället dom ringa mej, eller om jag säger att jag ska hitta på nåt med nån så blir det oftast inte för det kommer jag inte alls ihåg att jag har sagt, eller så bokar jag in 10 olika saker på samma dag.
Jag ska iallafll ge några riktigt BRA exempel på mitt guldfisk minne (åh! en växt, åh! en växt, åh! en växt)

Exempel nummer 1:
Jag och Anders ska äta, jag ska handla, jag upprepar maträtten ett tio-tal gånger, det blir hela tiden fel och Anders som inte har tid att komma med måste skicka ett sms på vad jag ska handla. (Vi skulle äta korv och makaroner, jag skulle handla korv och makaroner.) Hem kommer jag iallafall med mycket fler varor så att jag verkligen skulle vara säker på att jag hade fått med rätt och inte glömt något. Brukar alltid skriva inköpslistor men jag glömmer dom såklart här hemma.

Exempel nummer 2:
Maria ringer mej och säger att jag ska ringa henne när jag kommer hem för att hon ska komma förbi, jag är hemma efter 10 min, det går 1,5 timma, Maria ringer och har förstått att jag glömt att ringa henne. Man hinner glömma mycket på 10 minuter.

Exempel nummer 3:
Jag, Maria och Annelie infinner oss i Haparanda och jag ska posta ett riktigt viktigt brev åt Anders, eftersom att ja inte hann posta det i Kalix, jag checkar av precis ALLT, (tror jag) frimärke har jag och jag slickar igen kuvertet och lägger ner det i brevlådan, stolt som tusan över att jag har klarat av att posta brevet, 10 minuter senare kommer jag på att jag glömt både adressen dit brevet ska och våran adress. Dagen efter sitter jag vakt på en postlåda i Haparanda från klockan 06.00 - 11.00, tar fast brevbäraren vid postlådan och säger att det ligger ett helt blankt kuvert där i, det var sista dagen att posta brevet så jag var tvungen att ha tag i det.

Det var 3 exempel på saker, men så här är det varje dag i mitt liv, jag kommer inte ihåg nånting nuförtiden och har först nu fattat att jag måste börja skriva upp allt på mobilen (om jag kommer ihåg), detta pga mitt dåliga blodvärde där järnet har varit alldelens för lågt och jag har därför varit alldelens för trött och fortfarande är (Inte helt konstigt att jag faktiskt glömde att äta mina järntabletter hela tiden) . Det är riktigt jobbigt att måsta skriva påminnelser på att man ska äta lunch med någon eller ringa någon, för att man som 23 åring inte kommer ihåg nånting. Men jag har all rätt att skylla på min graviditet och fortsätter göra det.

Nu är det sova-dags för imorgon ska jag ut på en morgonpromenad innan jobbet. Var på en kvällspromenad tidigare. Det är SÅ skönt!


PussOKram




Kommentarer
Postat av: Elin

Haha! Påminnelser på mobilen ang ALLTING har jag skrivit upp dagligen i flera år, har påminnelse till och med varje dag att jag ska jobba - så att jag inte glömmer det :)

2009-10-26 @ 14:08:33
URL: http://gaffelnasa.blogg.se/
Postat av: Malin till Elin

haha,tur att du inte glömmer bort att skriva påminnelserna för det gör jag ju också. Men jag skulle vilja tro att jag har blivit lite bättre nu med minnet faktiskt, peppar peppar isåfall.

2009-10-26 @ 23:42:45
URL: http://malinselin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0