So sick

Vad jag längtar tills imorgon då jag får träffa barnmorskan och höra vad hon säger om allt, det kommer kännas betydligt mycket säkrare då, det ända jag vet att allt detta med lillan är beroende på mitt eget mående, hur jag mår fysiskt och psykiskt, men allt jag får höra gör mej väldigt orolig över det här och då går jag runt och oroar mej vilket jag inte får göra och fysiskt  vet jag inte hur länge sen det var jag mådde bra, haha, min barnmorska sa att jag tex måste vila när jag är trött osv, men lätt när jag är på jobbet, ska jag säga till cheferna när jag börjar bli trött (för det blir jag alltid) - nä, nu tror jag faktiskt att jag måste gå och vila en timma eller två.. det funkar ju inte riktigt så.

Idag låg jag och funderade och jag blev så himla ledsen, för då går man liksom runt och jag har redan verkligen tänkt mitt liv med Saga nu¨, planerat allt med henne och inte utan henne, så allt är ju i ordning, och nu börjar jag ju tänka allt det värsta så som jag inte fick tänka, eftersom att jag inte får må dåligt över nånting, men hur gör jag det? Hur ska man kunna låta bli att vara orolig? Vem skulle inte tänka som jag?

Läste om allt det här på internet idag och vissa sidor som Elin hjälpte mej och hitta, där stod det precis allting om vad som kan vara orsaken till en alldelens för liten bäbis, och jag har gjort enligt punkt och pricka allt det rätta, jag har inte gjort nånting fel utan det ända är isf mitt måeénde och det är ju ingenting jag har kunnat styra över eftersom att mitt liv har haft den väg som det har haft, sen har man alltid sina vardagliga problem, och sen kan jag ju inte ligga och sova hela dagarna eftersom att man jobbar och skulle jag sova varje dag efter jobbet så skulle jag ju må riktigt dåligt, då skulle jag ju bli massa deprimerad.

Som om det inte vore nog så har jag sovit ungefär hela dagen idag och knappt gjort nånting och jag är SUPER trött nu och ska hoppa i sängen, dessutom försov jag mej till jobbet och jag tror inte alls att det är beroende på graviditeten utan jag tror jag håller på att bli sjuk och det har jag kännt länge nu, hade feber idag och jag hade feber i helgen men det bryter som aldrig riktigt ut ordentligt utan jag går runt och är halv sjuk hela tiden och då blir jag aldrig frisk eftersom att jag aldrig blir sjuk. Åh, jobbigt.


Ok, nu ska jag dyka ner i sängen och lägga mej enligt rutin på min vänstra kroppshalva, för den högra är lillans och jag tror det är typ 2-3 månader sen jag sov på den, det är lite jobbigt faktiskt, att aldrig kunna byta sida även om axlen går ur led och domnar bort eller nåt annat jobbigt.
Imorgon blir det en promenad, inte innan jobbet men efter barnmorskan, för jag måste röra på mej, om jag nu får för barnmorskan, jag blir alldelens förslappad annars.

Sleep Tight!


Kommentarer
Postat av: Elin

Sjukskriv dig på heltid för faaaaan!

2009-10-30 @ 08:35:09
URL: http://gaffelnasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0