Unna dej en stund med skön avkoppling.

Nu har jag tagit tjuren i hornen och beställt tid på Musculus för massage, har aldrig varit på massage tidigare och det är nog väl på tiden att ta sej dit speciellt när jag faktiskt har en dålig rygg från början som nu verkligen har börjat bli svag med tanke på att jag har så svankig rygg och inte kan ha rätt hållning som jag kanske behöver nu.

Under massagen som är  ca 50 minuter lång så får jag ligga på sida, eftersom att det kan ju vara LITE obehagligt att lägga sej på magen :) Sedan kunde jag inte heller ta en helkroppsmassage utan var tvungen att ta en halvkropp eftersom att helkropp kan bli lite svårt när jag måste ligga på sida :) Åh, vad jag längtar till tisdag, hoppas hoppas att jag inte hinner bli sjuk eller nånting eftersom att jag är så yr idag (?)

Det hände en liten läskig grej hemma i lördags, eller det var lite roligt samtidigt, Anders, Ante och Laxen stod och snickra med golvet hemma och jag stod och tillagade Taccos, mitt i allt slår sterion igång med ljudet på JÄRNET och jag bitter som vanligt blir svin irriterad och skriker " kan någon jävel sänka ljudet", men då står ju alla där inne och alla är som stora frågetecken för det är nämligen ingen som har rört sterion, den hade just slagit igång power knappen själv och höjt till järnet, det som var ännu konstigare var att den slog igång cd 2, den hoppade alltså över en hel skiva, för det är en sån där gammal som spelar flera olika skivor, men den slår alltid igång nummer 1 först, fast man måste ju trycka in power knappen först och främst. Sedan har jag aldrig lyssnat så där högt någonsin på sterion tidigare, det var verkligen "vill-du-spränga-trummhinnorna-högt" . Fast jag är ju helt säker på att det var Thomas som var på festhumör och tyckte att vi var tråkiga och lät illa sådär på en lördagskväll! :) (fast man blir lite ledsen ändå, för då börjar man tänka på allt) Så jag blev inte så rädd och än så länge är jag inte rädd för att vara ensammen, vilket jag brukar vara annars.

Igår var jag så bitter och uttråkad, så klockan 18:00 gick jag och la mej och somnade gott i min säng, klockan 23:00 vaknade jag upp och var uppe sedan till klockan 01:40 ungefär, sedan somnade jag återigen och har sovit till klockan 09:00 på morgonen, ändå är jag massor med trött och massor med yr, jag som trodde min yrsel hade försvunnit men det har den tydligen inte.

Idag har jag även kommit fram till hur jobbigt det är att vara gravid och ha ett stillasittande jobb och vara yr och trött så man inte kan stå, jag börjar nästan gråta snart av mitt revben, det gör FRUKTANSVÄRT ont, det bara trycker. Sen vågar jag inte ställa mej upp heller, har inte ens vågat resa mej från min plats på min rast för att jag är så yr, kändes på morgonen som att jag skulle ramla ihop nånstans, det verkligen snurrar. Jag hade så tidigare för kanske 2 månader sen, då hade jag också det varje morgon, men det brukade försvinna under dagen, men nu försvinner det inte :(

Nåväl nu ska jag fortsätta arbeta så får jag skriva mer en annan dag.

Se ya.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hur har du det med blodvärdet? Jag hade lågt blodvärde när jag väntade elin o var yr som bara den ett tag, men när jag började äta en rejäl dos med järn försvann det.. Mvc har väl tagit prov på ditt blodvärde? Ring din barnmorska o kolla,du ska nog inte gå med yrsel alltför länge. Kram..

2009-10-20 @ 20:43:18
Postat av: Malin

Jag har alldelens för lite i blodvärde, hade bara 70 där ett tag och då hade jag verkligen yrsel, men sen har mitt värde stigit efter att jag har börjat äta järn tabletter, det är fortfarande alldelens för lågt och ligger bara på 100 men yrseln har ju kommit tillbaka först nu, och jag har ju legat på 100 ett bra tag nu :) (?) Men men, jag hoppas den försvinner för alltid, det gick allafall över efter att jag la mej och vila :O)

2009-10-20 @ 23:32:41
URL: http://malinselin.webblogg.se/
Postat av: Linda

Åh gud du måste ju ha varit helt knäckt när det låg så lågt :/ huvva då.. Jag åt järn nästan hela graviditeten, iaf hela slutet av den, eftersom man tappar en del blod under förlossningen oxå. Ät o gardera dig :) de gjorde jag.. Kram..

2009-10-21 @ 18:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0