Love at first sight!

Tog en bloggpaus ett tag, jag gör säkert det igen sen, men jag var tvungen att gå in här och skriva eftersom att Saga har blivit 11 månader idag. SHIT!!, Vad tiden går fort alltså, jag hänger då verkligen inte med! :)

Nåja, 11 månader är hon iallafall nu och jag tycker det har hänt massor sen tidigare.
Hon har blivit alltmer busig, kryper runt saker och försöker gömmer sej och hon älskar när jag kryper efter henne och "jagar" henne, och hon gör "tittut-leken" alldelens själv. (Gömmer sej bakom nånting och sen tar hon bort det och verkligen skrattar :) Den leken älskar hon speciellt mycket då hon inte vill sova! :)

Hon GÅR! Alldelens själv nu, det är inte så att hon springer runt här om dagarna men hon ställer sej upp och tar kanske 6 steg och klappar händerna åt sej själv för att sedan sätta sej igen, sen gör hon om det, om och om igen.

....OCH hon klättrar exakt överallt, för kanske 2 veckor sen så tittade jag bort i ungefär 2 minuter och då hade hon klättrat in i sin gåstol, alldelens själv och idag tittade jag också bort i 2 minuter och då hade hon först flyttat på en kartong, tog sej upp på den och stod och balanserade på den och förskte sendan klänga sej upp på hennes byrå, USCH, jag gillar INTE när hon klättrar!

Hennes "lära-gå-vagn" använder hon numera som sparkcykel, haha, hon ställer sej i själva "lådan" och sen har hon ena benet utanför och försöker "sparka" igång fart med den. (Hon har sett underbara Julle, göra så, haha)

Hon har VERKLIGEN fått en egen vilja och det är inte utan bråk som man tar nånting av henne som hon vill leka med, hon är mer självständig också och kan leka hur länge som helst utan att hon ens märker vad jag gör :) Favorit rummet är toaletten där hon "kommit på" toarullen som hon verkligen älskar att leka med och riva ut allt papper ifrån.

Hon är självklart fortfarande ett underbarn som älskar att skratta, pussas och goas, hon är nog den Kramigaste tjejjen i världen, helt underbar. Passar hennes mamma alldelens perfekt eftersom att jag också älskar att pussas och kramas.

Strolek 4 på blöjjorna ännu, och storlek 68/74 på kläderna, fast jag köper endast 74 till henne.

Ja, att hon är underbar och om bara några dagar så ska hon göra sitt allra första besök hon tandläkaren, spännande! :)








Kommentarer
Postat av: Jensi

Söta Saga! Snart fyller hon ju då 1 år! Vet redan vad hon ska få av mig i present! ;)

2010-11-10 @ 11:02:37
URL: http://jensi.blogg.se/
Postat av: Anna

Hihi vad söt. Rasmus sov genom sitt första tandläkarbesök för dom pratade bara :) Ha det bra Malin.

2010-11-10 @ 15:10:53
Postat av: släktmostern

Vad söt hon är,gullungen.Jag längtar efter henne och dig.

2010-11-11 @ 20:33:28
Postat av: Eleonor

Hihi så du är också uppe nu. Jag kommer förbi när jag slutar kl 13 :)

2010-11-13 @ 09:06:42
URL: http://reservhjulet.blogg.se/
Postat av: Elin

Tänkte bjuda dig & tösen på lunch imorgon, har ni tid då? Jag är ledig! ;)

2010-11-15 @ 08:36:42
URL: http://gaffelnasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0