Sirpa och Pirjo.

Jag har haft en helt underbar helg, på nåt konstigt sätt (?) Vi har inte gjort precis nånting i helgen men ändå har den varit helt underbar för det känns som att jag har samlat ny kraft som jag verkligen behövde.
Imorgon är det Sunderbyn åter igen, och det är så skönt att jag får fara dit på koll hela tiden för att då har dom ju verkligen koll så att ingenting händer.
Hade tänkt fråga dom imorgon varför dom bara inte gör kejsarsnitt snarast, jag har verkligen hunnit fundera igenom det och det känns kanske lika bra att dom gör det, för då sätter dom lillan i Kuvös som fungerar lite som en konstgjord mage, men det bästa av allt är ju att dom kan påtvinga henne näring som inte min kropp kan.

Hon tar ju inte emot näring från mej, så jag kan ju inte kontrollera det då, och jag kommer ju garanterat få göra kejsarsnitt iallfall eftersom att hon vägrar vända på sej i magen och läkaren vill inte vända på henne eftersom att han tycker att hon är för ömtålig. Såå.. då kan dom ju göra det snarast så slipper jag gå runt och oroa mej över att hon inte får tillräckligt med näring (?)

Sen är ju inte jag den där personen som verkligen ser framemot en förlossning och jag kommer förmodligen aldrig att bli det heller, för att jag är lite mesig, jag ser inget speciellt vackert i att föda, spricka och sys, jag vill bara att födseln ska vara helt smärtfri (vilket den hur som helst inte kommer vara) och att jag sen ska få hålla i mitt lilla charmtroll som för övrigt kommer vara den sötaste varelsen som har funnits på den jord!

Jag har ju blivit sjuk också, men det skrev jag säkert om i förra inlägget, känns lite jobbigt att vara sjuk, speciellt när det gäller förkylning som man verkligen inte på nåt sätt kan bota, jag har verkligen snytit sönder min näsa med hjälp av 2 hela toarullar och de är bara under helgen, resten av dagarna har gått ut på att dricka så mycket te som möjligt, äta massor med C-vitaminer och försökt hålla mej undan från panodiler, jag hatar att snora för det finns inget mera avtändande en snor, eller jo.. slem!

Men man känner sej så jävla äcklig när man går runt och snora och speciellt när den härliga svininfluensan härjar för då tror ju varenda jävel att man är svin-smittad, och vågar typ inte ens hälsa på en, haha. Jaaa.. man känner sej helt enkelt väldigt ovälkommen överallt.

Rösten försvinner som tur är bara på morgonen och om jag har en sen kväll, sen har jag den kvar resten av dagen och min vanligtvist hemska hosta har inte infunnit sej ännu, tack O lov, för då skulle varken jag eller Anders få en blund, för de vet alla som har sovit med mej och min hemska förkylningshosta att det inte finns värre "ofrivilligt-uppesittar-metod", inte ens mina snarkningar är värre och då är det illa!

Nåja, jag tror jag ska hoppa i duschen nu så att jag är ren, fräsch och fin imorgon hos läkaren, ska försöka orka upp en stund innan så jag får sminka till mej litegrann så att jag känner mej lite fräschare, jag brukar göra så när jag är sjuk, gå och sminka mej så att jag känner mej frisk för då blir det åtminstone inte psykiskt och ibland känner man sej lite friskare än vad man gjorde innan, haha. STÖRD (?)

Förresten så vill jag bara upplysa alla som läser min blogg och har hört Anders prata om "Sirpa" att vårat barn  inte ska heta Sirpa, det är Anders "finn"-namn när hon är arg och mitt "finn"-namn är Pirjo, frukta ej :)





/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0